پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
دانشجویان خوابگاهی با تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی جدید در اتاق‌های یک نفره اسکان می‌یابند.
شعارسال: چهارمین ترم کرونایی دانشگاه‌ها در حالی به زودی میزبان دانشجویان می‌شود که باز هم محیط‌ های دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها شاهد حضور کم دانشجویان خواهند بود. هر چند قرار بود واکسیناسیون دانشجویان به گونه‌ای پیش برود که بخشی از آن‌ها از اول مهرماه وارد دانشگاه شوند، اما تا تکمیل نشدن فرایند واکسیناسیون، باز هم دل دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان تنگ و آموزش مجازی میزبان خانه‌های آن‌ها باشد.

در سه ترم تحصیلی گذشته، خوابگاه‌های دانشگاه‌ها میزبان تعداد کمتری از دانشجویان بودند و این روند در چهارمین ترم کرونایی هم ادامه دارد.

اسکان یک دانشجو در هر اتاق خوابگاه

مجید صفاری نیا مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اعلام کرد: به منظور جدی‌تر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، توصیه شده است که هر دانشجو در یک اتاق باشد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تجمعی مانند سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و سالن اجتماعات دانشگاه‌ها همزمان با شروع تحصیلی، تعطیل یا با حداقل نفرات به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

با تدابیر مسوولان وزارت علوم و دانشگاه ها، فقط آن دسته از دانشجویانی در خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند که خارجی و شاغل به تحصیل در ایران بوده یا برای اتمام پروژه، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مجبور به استفاده از خوابگاه‌ها و سایر محیط‌های علمی دانشگاه‌ها باشند.

در این زمینه برخی دانشگاه‌ها زمان ثبت نام دانشجویان را برای دریافت خوابگاه اعلام کرده اند؛ به عنوان مثال، مانند علم و صنعت حتی زمان اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها را منتشر و اعلام کرد که دانشجویان در روز‌های ۲۱ تا ۲۷ شهریورماه می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین صمد حاج جباری، معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود هر چند اجاره بهای خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید افزایش یافته است، اما هزینه اضافه‌ای علاوه بر مبلغ افزوده شده، به اتاق‌هایی که فقط یک دانشجو می‌پذیرند، تعلق نمی‌گیرد.

 
اسکان یک دانشجو در هر اتاق خوابگاه
 
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرذفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۶۴۲۳۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین