پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
پیرو شایعات انتصاب محسن مردی بعنوان معاون وزیر در معاونت تولیدات دامی ، انتقادات چندی توسط کانال تلگرامی واحد امنیت غذایی موسسه مصاف مطرح شده که جای حساسیت و در عین حال بحث دارد. ورای تائید یا تکذیب مطالب ، اقدام به انتشار آن شده و آمادگی برای انعکاس نظرات کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان وجود دارد.
شعارسال: شنیده‌ها حاکی از آن است که آقای محسن مردی گزینه احتمالی برای تصدی معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی است. در حالی وی نامزد تصدی این پست خطیر در وزارت جهاد کشاورزی شده که کارنامه ناموفقی در پست‌های قبلی در ساختار وزارت جهاد کشاورزی از خود برجای گذاشته است.
شکست و ابهام در سرنوشت پروژه مبارزه با آفت جاروک لیمو یکی از تجربه‌های ناموفق مردی در وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های دور است. همچنین واردات سنگین گاو سمینتال از خارج از کشور توسط شرکت پیشگامان دامپروری دانا وابسته به هولدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا به مدیر عاملی محسن مردی در سال ۱۳۹۵ یکی از تجربه‌های ناموفق و ضد تولیدی او در مدیریت بخش دام کشور است.

در حالی که کشور ایران ظرفیت سرشاری برای تولید دام سبک و سنگین و تامین امنیت غذایی مردم دارد، مردی با حمایت وزارت وزیر وقت جهاد کشاورزی اقدام به واردات دام سنگین از نوع گاو سمینتال کرده است. گفتنی است که این پروژه با شکست مواجه شد و سرمایه و بودجه هنگفتی خرج بلندپروازی‌های غیرکارشناسی، ضد تولیدی و ضد خودکفایی تفکر حاکم بر سبک مدیریت مردی و همکاران او در شرکت پیشگامان کشاورزی دانا شد که تاکنون هیچ مسیولی از جزئیات آن منتشر نکرده است. یادآور می‌شود که چند دهه قبل واردات گاو هلشتاین غیر‌بومی و نامتجانس با آب و هوا و اقلیم کشور ایران منجر به نابودی بسیاری از نژاد‌های گاو بومی ایرانی مانند گلپایگانی شد و این تجربه دوباره در دهه ۹۰ توسط مردی و همکاران تکرار و البته با شکست مواجه گشت.
 
انتقاد بر انتصاب احتمالی محسن مردی در معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی
مردی در حال حاضر مسئول پروژه مرغ لاین آرین در وزارت جهاد کشاورزی است! در حالی چنین پروژه خطیری به وی واگذار شده که بار‌ها در جلسات مختلف از او به صراحت در مورد اعتقاد خود مبنی بر بی‌ثمر بودن حرکت برای تولید مرغ لاین و عدم لزوم خودکفایی در تولید لاین آرین صحبت کرده است. گفتنی است از جزئیات انجام پروژه‌های نامبرده، نتایج آن و نیز تفکرات محسن مردی و همفکران او نسبت به سیاست‌های کلان کشاورزی و دامپروری از جمله مقوله تامین امنیت غذایی مردم و خودکفایی اطلاعات متقنی در دسترس است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

سوال اساسی اینجاست که فردی که در سابقه خود عدم تکیه به توان و ظرفیت داخلی در تولید دام سنگین و دهن‌کجی به ماموریت محوله برای خودکفایی در زنجیره ارزش مرغ و تخم‌مرغ و قطع وابستگی در این محصول را دارد چگونه گزینه اصلی برای تصمیم‌گیری و مدیریت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است؟! محسن مردی در سال‌های گذشته چه پروژه ملی موفقی را به سرانجام رسانده و در کجای عمر مسئولیتی خود نسبت به هدر رفت بیت‌المال پاسخگو بوده است که استحقاق چنین مسئولیت خطیری را داشته باشد؟!
از این رو ضروری است وزیر جهاد کشاورزی نسبت به انتصاب همکاران و معاونین خود کمال کیاست و در نظر گرفتن منافع ملی را به کار گیرد تا افرادی که دارای سابقه مبهم و ناموفق در بخش کشاورزی بوده و تفکرات ضد تولید داخلی خود را در سال‌های گذشته از جیب بیت المال به منصه ظهور گذاشته و حاصلی جز زیان و اتلاف سرمایه درو نکرده‌اند دوری گزیند و در مقابل توصیه‌ها و فشار‌های احتمالی برای چنین انتصاباتی با شجاعت و صلابت، مستقل عمل نماید.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه مصاف
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
0
0
باسلام
کاش کسی که مطالب فوق الذکر را نوشته که سرتاسر حاصله ازجناح و باند بازی است میگفت خود و همکارانش تا حالا چه
برنامه تمام موفقی را انجام داده اند که چنین به افراد پاکدست و دلسوز و با پشتکاری شبانه روزی تا حالا مشغول خدمت به وطن خود بوده ا ند هنوز نیامده می تازند تا به منافع مادی خود برسند . افراد نخبه و زحتمتکش و پاک وطن را دلسرد می کنند .
حال دبدبد نتبجه کارتان را پس چرا افراد نظر کرده شما بعد
دکتر مردی هیچ کاری که نتوانستن بکنندو جهاد کشاورزی سخت پس رفت داشته .
دکتر مردی با همه مشکلات وتنگ نظری شما در تمام مراحل
پیشترفت داشته ایت و اگر می گذاشتید به تمام اهداف جهاد
می رساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین