پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
در یک سال گذشته، برند‌ها و کسب وکار‌ها زیر ذره بین مردم قرار گرفتند. مشتریان نگاه متفاوتی به برند‌ها پیدا کردند و برند‌ها روش‌های برخورد با مشتریان را تغییر داده اند. اکنون قرنطینه رو به پایان است، و کشور‌ها به تدریج به شرایط عادی باز می‌گردند.

شعار سال: با توجه به شرایط جهانی و بازگشت به شرایط پس از کرونا در اکثر کشورهای دنیا راهول راج، کارآفرین، در سایت کارآفرینی می نویسد چند نکته وجود دارد که اهالی کسب وکار و ماجراجویان در اکوسیستم های استارتاپی باید به آن توجه را معرفی کرده است، 4 مسئله ای که در پساکرونا اهمیت پیدا می کند شامل موارد زیر می شود:
 
1.موضع سیاسی برند شما مهم است: در سال های گذشته، برندها از نظر سیاسی بی طرف بودند چراکه این موضوع در خریدهای مشتریان اثری نداشت. اما بازار امروز تغییر کرده است. بیش از 50 درصداز مشتریان در ایالات متحده آمریکا به بایکوت کردن برندها به دلایل سیاسی روی آورده اند و این در یک سال اخیر، بیشتر شده است. آمار مشتریانی که به موضع سیاسی کسب وکارها دقت می کنند، پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و همه گیری کووید19 بیشتر شده است و بر جهت گیری های احساسی مشتریان اثرگذار است. کسانی که قدرت دارند، موظف به استفاده از این امتیاز برای حرف زدنند. به طور مشخص، در زمانی که اختلاف زیاد است و اطلاعات غلط زیادی پخش شده، موضع سیاسی کسب وکارها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. تحولات فرهنگی در یک سال اخیر نشان داد توجه برندها به فعالیت های اجتماعی و سیاسی تا چه اندازه مهم است. امنیت جانی سیاه پوستان، جنبش های توقف نفرت پراکنی علیه آسیایی ها در آمریکا و ... همه رویدادهای اجتماعی است که بلند شدن صدای برندها در آن اهمیت دارد و مردم هم مشغول فهرست کردن هستند. زمانی که در این رویدادها اعلام موضع کنید، خود را به عنوان یک برند دارای اصول به مردم می شناسانید. برندی که به مشتریان و کارکنانش آنچه برای تصمیم سازی برای هزینه کرد انرژی و پول نیاز است، عرضه می کند. در بازاریابی و مدیریت داخلی شرکت، پیام هایی را به مخاطب و کارکنان مخابره کنید که اصول شما را نشان دهد. زنجیره تامین خود را برای درک بهتر خروجی ها و محصولات ارزیابی کنید. از چه شرکت هایی خرید می کنید، چه کسانی صاحب این شرکت ها هستند، چه کسانی آنجا کار می کنند و این مردم چطور رفتار می کنند. این شرکت ها با زباله هایشان چه می کنند؟ آیا به تفکیک و بازیافت اعتقاد دارند. این نکات را درباره خدمات، همکاران و تبلیغات خود جدی بگیرید.
 
2.برند شما باید به جامعه خدمت کند: علاوه بر اهمیت یافتن کنش های کسب وکارها در رویدادهای فرهنگی، همه گیری یک نکته دیگر را هم درباره کسب وکارها برجسته کره است. اینکه برندها چطور می توانند نقش سازنده ای در جامعه ایفا کنند. برای بعضی کسب وکارها این نکته می تواند در حمایت از سلامت روان و مراقبت از کودکان خود را نشان دهد. مواردی مثل تسهیل دسترسی دانش آموزان به اینترنت هم وجود دارد. خلاصه اینکه این روزها فاصله بین آنچه به عنوان حقوق بشر در نظر می گیرند،  و امتیاز بیشتر شده و کاهش این شکاف برعهده فعالان اجتماعی و اقتصادی است. اثربخشی در این دوره لزوما براساسا اندازه تعریف نمی شود بلکه بیشتر به روش هایی که اجرا می شود مربوط است. بنابراین به دنبال جایی بگردید که باید تغییری در آن ایجاد کنید. این تغییر لزوما در جامعه مصرف کنندگان رخ نمی دهد بلکه می تواند داخل سازمان هم انجام شود. راه اندازی فضاهای امن یا اجرای بعضی ابتکارها برای کمک به جوامع کمتر برخوردار، یا پیوستن به گروه هایی که برای بهبود زندگی بعضی افراد خاص در جامعه ایجاد شده، از جمله این تغییرهاست.
 
3.برند شما باید رشد ارگانیک را در اولویت قرار دهد: تبلیغات درحال تغییر است. بخش عمده ای از استارتاپ ها برای تبلیغات دیجیتال به میزان قابل توجهی هزینه می کنند اما رسیدن به نتیجه ای که با این میزان هزینه تناسب دارد،  به عوامل ناپایداری وابسته است. مثل رقابت و پلتفرم و هم چنین  ویژگی های روانی گروهی که کار را مدیریت می کند. در سال 2021، می بینیم برندهای بیشتری از تجربه گذشته درس گرفته و  رشد ارگانیک را دنبال می کند. بسیاری از برندها به روش های سنتی باز می گردند، با این ایده که روش های قدیمی تر جامعه وفادارتر و متعهدتری را ایجاد می کند. اگر در پساکرونا به این باور رسیدید که باید به جای پرداخت هزینه فراوان در بازاریابی دیجیتال و روش های مدرن تبلیغاتی، به روش های سنتی تر روی بیاورید و رشد ارگانیک را دنبال کنید، باید ممطئن شوید که در مقابل زمان و جزییاتی که مشتریان در اختیار شما می گذارند، چیز قابل ارائه و ارزشمندی را به آن ها ارائه می کنید. فعالان کسب وکار باید به طور مداوم از خودشان بپرسند چطور می توان هرچیزی را بهتر کرد، چه در محصول و چه در تبلیغات. زمانی که برند خود را توسعه می دهید، به این فکر کنید که برند شما باید اثر مثبتی بر زندگی دیگران بر جای بگذارد.
 
4.رفاه کارکنان شما و تعامل آن ها با شما اهمیت دارد: همه گیری کرونا روش های کار کردن را تغییر داده است و این تغییر از نظر بسیاری از مردم خوب بود. یک بررسی نشان می دهد 54 درصد از کسانی به دلیل همه گیری کرونا، در خانه ها دورکاری می کنند، به ادامه این روش برای کار کردن ابراز تمایل کرده اند. حتی پس از پایان همه گیری. هم چنین، کارکنان تاکید کردند کارفرمایان باید اصول مربوط به سلامت روان در محیط های کاری را ارزیابی و اصلاح کنند.
 
برند شما بدون کارکنانش، هیچ است و رویکرد شما نسبت به رفاه و زندگی آن ها، در جامعه مشتریان منعکس می شود. اجرای برنامه های رفاهی و توجه به سلامت روانی و جسمانی کارکنان خوب است اما باید به آن عمق بخشید. به مشکلات واقعی کارکنان مثل مسائل مالی و مدیریت استرس توجه کنید برای رفع آن کارگاه و دوره های آموزشی برگزار کنید. محیط کار را به شکلی درآورید که کمک به دیگران در آن تشویق شود و برداشتن گام های عملی برای حل مشکلات ممکن باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصادنیوز ، تاریخ انتشار:  27 شهریور1400، کدخبر: 441376، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین