پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" گفت: نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن نشان داد این واکسن بیش از ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و آنتی بادی خوبی در بدن به وجود می‌آورد.
شعار سال: دکتر پیام طبرسی افزود: این واکسن همچنین ۸۷ درصد قدرت خنثی سازی ویروس کرونا را دارد که موضوعی بسیار مهم است. سرم داوطلبان این طرح مطالعاتی در نمونه آزمایشگاهی در مجاورت با ویروس کرونا قرار گرفت که ۸۷ درصد سرم‌ها توانستند این ویروس را از بین ببرند که درصد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: فاز سوم تست انسانی اسپایکوژن به پایان رسیده و نتایج این مرحله در دست بررسی است؛ به زودی می‌توان درصد قطعی ایمنی زایی این واکسن را اعلام کرد.

تاثیر واکسن اسپایکوژن روی دلتا در حال بررسی است

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تاثیر واکسن اسپایکوژن روی سویه دلتا در حال بررسی است، گفت: محققان این مجموعه پیش بینی می‌کنند که این واکسن روی ویروس جهش یافته دلتا هم موثر خواهد بود.

طبرسی تاکید کرد: ثابت شده واکسن اسپایکوژن روی ویروس جهش یافته انگلیسی، موثر است.

وی توضیح داد: اگر جهش‌ها طوری باشد که نیاز به تغییر در این واکسن داشته باشد، واکسن تغییر پیدا می‌کند؛ به عبارتی می‌توان آن را براساس جهش‌های ویروس کرونا، تغییر داد.

واکسن اسپایکوژن پس از اخذ مجوز اضطراری در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد

طبرسی خاطرنشان کرد: شرکت سیناژن آمادگی لازم را دارد که پس از صدور مجوز اضطراری، واکسن اسپایکوژن را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دهد.

وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای اعطای مجوز استفاده اضطراری این واکسن گزارش‌هایی خواستند که آن‌ها را آماده و به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم.

طبرسی ظرفیت تولید این واکسن را سه میلیون دز در ماه اعلام کرد و افزود: شرکت سیناژن پیش بینی کرد ماهانه سه میلیون دز واکسن را می‌توانند تولید و روانه بازار کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی اعلام کرد: تزریق دز دوم، فاز سوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن به اتمام رسیده و پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده نتایج نهایی این فاز هم به وزارت بهداشت ارایه شود.

واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی، در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۷۶۹۵۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
درصد بالایی ایمنی داره ولی تا بخواد تولید بشه که خیلی طول میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین