پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
اتفاقات آموزشی در خراسان‌جنوبی آنگونه که مسئولان می‌گویند رقم نخورده و این مسئله موجب گلایه والدین شده است.

شعار سال: امروز زنگ مدارس و آغاز فعالیت‌های آموزشی در خراسان جنوبی، چون همه نقاط کشور زده شد و دانش‌آموزان فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کردند، ولی به نظر می‌رسد اتفاقات آنگونه که مسئولان می‌گویند، در آغاز علم آموزی دانش آموزان رقم نخورده است که گلایه‌های والدین را به همراه داشته است.

فاطمه امینی با بیان اینکه بر اساس آنچه که مسئولان اعلام کرده‌اند، قرار بوده که مدارس برای پایه اول ابتدایی و با ظرفیت محدود حضوری باشد، گفت: من یک فرزندم اول ابتدایی است، اما جز یک روز که برای تحویل کتب درخواست حضور در مدرسه شد دیگر برنامه‌ای اعلام نشده است.

سردرگمی دانش آموزان کلاس اولی

وی که خود مادر دو دانش‌آموز است، بیان‌کرد: برخی از مدارس برای حضور دانش‌آموزان اول ابتدایی در یک روز هفته برنامه‌ریزی کرده‌اند، ولی این اتفاق برای همه مدارس رخ نداده است و این مسئله موجب بلاتکلیفی خانواده‌ها شده است.

امینی یادآور شد: خانواده‌ها انتظار دارند روز اول مدرسه را با برنامه‌ریزی دقیق شروع کنند، نه اینکه هنوز همه دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور نداشته باشند و برای حضور دانش آموزان پایه اول در همه مدارس برنامه‌ریزی نشده باشد.

رضا ایمانی از دیگر شهروندان خراسان‌جنوبی که او نیز یک فرزند پایه هشتم دارد اظهار کرد: مدرسه فرزند من گفته‌اند که در بستر اسکای روم و برخی از پیام‌رسان‌ها فعالیت آموزشی خود را خواهند داشت.

شاد همچنان کیفیت لازم را ندارد

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد علت این تصمیم شلوغ بودن فضای شبکه شاد و افت کیفیت اینترنت در آن است، بیان‌کرد: این در حالی است که به واسطه رایگان بودن اینترنت در شبکه شاد باید کیفیت آمورش به گونه‌ای باشد که همه از فعالیت در آن استقبال کنند.

ایمانی یادآور شد: سال گذشته نیز وعده افزایش کیفیت آموزش در شبکه شاد داده شد، ولی با گذشت یک سال تفاوت چندانی در این قصه وجود ندارد.

زهرا محمدی اظهارکرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم در رسانه‌ها اعلام می‌شود زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۱۸۰ هزار دانش آموز استان به صدا در آمد، اما ما در عمل شاهد آغاز سال تحصیلی نیستیم.

وی با بیان اینکه من یک فرزند پایه ششم دارم، اما هنوز کلاس‌ها حتی در شاد هم تشکیل نشده است، بیان داشت: پیگیری هم که از مدرسه کرده‌ایم اعلام کردند شاد در حال بروز رسانی است.

وی افزود: جای این سوال برای خانواده‌ها و دانش آموزان است که گروه بندی و تشکیل کلاس‌ها و به روز رسانی‌ها باید دقیقه ۹۰ انجام می‌شد یا مسئولان باید به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کردند که بستر آموزش در اول مهر ماه برای دانش آموزان فراهم می‌بود؟

سرگردانی والدین و دانش آموزان

وی با ابراز گلایه از برنامه‌های نمایشی برای آغاز سال تحصیلی گفت: بعد از پشت سر گذاشتن یکسال آموزش مجازی انتظار می‌رفت امروز که سوم مهرماه و آغاز سال تحصیلی است شاهد آغاز فعالیت‌های آموزشی می‌بودیم.

رضایی یکی دیگر از والدین دانش آموز پایه چهارمی در خراسان جنوبی عنوان کرد: هنوز نمیدانم معلم دخترم در سال تحصیلی جدید چه کسی است، چون گروه کلاسی در شاد هنوز تشکیل نشده است.

وی عنوان کرد: برخی از مدارس البته برنامه ریزی خوبی داشته‌اند، اما برخی هنوز به والدین حتی اطلاع رسانی هم نکرده‌اند که قرار است امروز به عنوان اولین روز سال تحصیلی چه اقدامی انجام دهند تا دانش آموزان سرگردان و بی برنامه نباشند.

عضویت در شاد طی یک تا دو روز آینده

محمد علی واقعی با اشاره به اینکه از امروز ۱۸۰ هزار دانش‌آموز فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز اول ابتدایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای آشنایی برای محیط مدرسه برخی از روز‌ها را به صورت حضوری در محیط آموزشی حضور خواهند یافت و همه مدارس در این زمینه باید برنامه‌ریزی کنند، بیان‌کرد: در آموزش آنلاین اولویت ما با استفاده از شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران است و بعد می‌تواند از نرم افزار‌های مکمل، چون اسکای روم بهره گرفت.

واقعی در زمینه گلایه برخی از والدین از عدم فعالیت برخی از مدارس در فضای شبکه شاد در اولین روز مدارس ادامه‌داد: با توجه به بروز رسانی شبکه شاد معلمان بعد از احراز هویت دانش آموزان در یکی – دو روز آینده آنان را در شبکه شاد عضو خواهند کرد.

شاد به روز رسانی شده است

وی افزود: در حال حاضر شبکه شاد به‌روزرسانی شده است و امکاناتی، چون گفت و گوی دو طرفه و آزمون سازی را فراهم کرده است و امیدواریم که با استفاده از این امکانات کیفیت آموزشی در سال جاری کیفیت بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که آموزش در بستر فضای مجازی با بهترین کیفیت ارائه شود.

واقعی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی هزار و ۴۷۵ مدرسه روستایی و عشایر با ۵۰ هزار دانش‌آموز داریم، یادآور شد: مدارس روستایی و عشایری دارای کلاس زیر ۱۵ نفر جمعیت آموزش را به صورت حضوری ارائه خواهند داشت.

وی یادآور شد: ۱۳ هزار دانش‌آموز هنرستان و فنی و حرفه‌ای نیز دروس عملی را به صورت حضوری دریافت خواهند کرد.

برنامه‌ریزی برای برخی از موضوعات، آن هم در اولین روز بازگشایی فعالیت‌های آموزشی دیر است و باید همه مدارس در زمینه مسائلی، چون حضور دانش آموزان پایه اول از قبل برنامه‌ریزی می‌کردند که امروز خانواده‌ها با سردرگمی رو به رو نباشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۳۱۲۹۵۰، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین