پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
بر اساس نتایج اولیه انتخابات آلمان، حزب سوسیال دموکرات این کشور در انتخابات فدرال با برتری اندک پیروز شده و حزب آنگلا مرکل صدراعظم پس از ۱۶ سال، قدرت را در برلین تحویل خواهد داد.

  شعار سال: براساس این نتایج حزب سوسیال دموکرات با ۲۵.۷ درصد آرا در صدر نتایج قرار گرفت و بلوک محافظه‌کار حاکم ۲۴.۱ درصد آرا به دست آورده است.
 
حزب سبزها در این انتخابات بهترین نتیجه را در تاریخ خود کسب کرده و با ۱۴.۸ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است.
 
با این حال، حزب سوسیال دموکرات که به لحاظ گرایش سیاسی چپ-مرکزی و تا حدودی میانه‌رو شناخته می‌شود به علت کسب نکردن اکثریت مطلق، باید برای تشکیل دولت با احزاب دیگر ائتلاف کند.
 
اولاف شولز، کاندیدای این حزب یکشنبه شب (۲۷ سپتامبر) در سخنانی مدعی شد که رای‌دهندگان آلمانی خواستار تغییر و کنار گذاشتن آنگلا مرکل از مسند صدراعظمی پس از ۱۶ سال هستند.
 
این در حالی است که آرمین لاشت، کاندایدای جانشینی خانم مرکل از حزب محافظه‌کار سی‌دی‌یو پذیرفت که کاهش تاریخی در آرای این حزب بوجود آمده است.
 
همزمان نتایج از رشد قابل توجه حزب ترقی‌خواه سبز حکایت دارد هر چند این پیروزی در حدی نیست که حزب سبز را مدعی انتخاب صدراعظم کند. با این حال، این حزب هم چون حزب دموکرات‌های آزاد که حامی سیاست‌های بازار آزاد هستند احتمالا نقشی حیاتی در تشکیل دولت ائتلافی آینده خواهند داشت چرا که حزب سوسیال دموکرات نتوانسته تعداد کرسی لازم برای تشکیل کابینه به طور مستقل را کسب کند.
 
نتایج این انتخابات مشخص خواهد کرد چه کسی جانشین آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد شد که در ۱۶ سال گذشته قدرت را در اختیار داشته است.
 
با وجود اعلام نتایج انتخابات، مسئله تشکیل دولت آینده تازه در آلمان آغاز شده و تا زمان توافق احزاب برای تشکیل دولت جدید، دولت فعلی ادامه کار خواه داد و این مسئله ممکن است تا کریسمس ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.
 
به نظر می‌رسد میزان مشارکت در روز رای‌گیری پایین بوده اما بنابر گزارش‌ها مشارکت از طریق آرای پستی آمار بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است. این موضوع پیش‌بینی نتیجه را دشوارتر کرده است.
 
این رای‌گیری یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دوره‌های انتخابات سال‌های اخیر در آلمان است.
 
اگر پیش‌بینی‌هایی که تاکنون منتشر شده و از کسب ۲۵ یا ۲۶ درصد آرا برای اتحادیه محافظه کار و حزب خواهر آن در باواریا حکایت دارد محقق شود، در سطح فدرال این بدترین نتیجه برای حزب مرکل در تمامی ادوار انتخابات است.
 
نزدیکی احتمالی آرای دو حزب اصلی سوسیال دموکرات و حزب محافظه‌کار دمکرات مسیحی، به این معنی است که هر دو نامزد برای تصدی صدراعظمی رقابت را ادامه خواهند داد.
 
همه احزاب رسمی آلمان اعلام کرده‌اند که با حزب راستگرای افراطی (آ اف د) همکاری نخواهند کرد.
 
به محض روشن شدن نتیجه رسمی، احزاب سیاسی در مورد تشکیل دولت ائتلافی بعدی و جایگزین آنگلا مرکل وارد مذاکره خواهند شد.
 
بیش از ۶۰ میلیون آلمانی برای رای دادن واجد شرایط هستند و برنده این انتخابات رهبری قوی‌ترین اقتصاد اروپا را به دست خواهد گرفت.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی گیل خبر  ، تاریخ انتشار: 5مهر  1400، کدخبر: ، www.gilkhabar.ir،473344

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین