پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۶
با برگزاری انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند آلمان، که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر امسال می‌دانند، حزب آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به راحتی پیروز شده است.

شعار سال: حدود ۸۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط می توانستند رای خود را برای انتخاب ۵۱ کرسی مجلس کوچک‌ترین ایالت آلمان به صندوق‌ها بریزند.

مرکل قصد دارد برای دور چهارم صدراعظمی هم نامزد شود اما تحت فشار رقبای خود به ویژه از جناح چپ است.

روز یکشنبه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (سی.دی.یو) موفق شد با کسب حدود ۴۱ درصد آرا در ایالت زارلند در برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی حزب سوسیال دموکرات (اس.پی.دی) که حدود ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، به راحتی پیروز شود.

با ورود مارتین شولتز از حزب چپ‌گرای سوسیال دموکرات آلمان و افزایش محبوبیت او در هفته‌های اخیر، اکنون مرکل و حزبش برای پیروزی در انتخابات ۲۴ سپتامبر، احساس خطر می‌کنند.

با وجود این، انتخابات در ایالت کوچک زارلند که تنها حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، برای بسیاری محکی برای تمایل رای دهندگان بود.

انتخابات آلمان با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و قوی‌تر شدن جریان‌های ملی‌گرایانه در نقاط مختلف اروپا، امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1396، کد مطلب: 456965:www. alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین