پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برآورد ما این است که امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم، تصریح کرد: دولت حتماً باید برای در پرداخت‌ها لایحه بیاورد تعدیل کند و همچنین راهکار‌های جدیدی که می‌توان این کسری‌ها را جبران کرد و ساز و کار جدید پیشنهاد دهد.
شعار سال: جعفر قادری نماینده مجلس یازدهم درباره کسری بودجه ۱۴۰۰ و برنامه مجلس برای مدیریت آن اظهار داشت: جلسه‌ای را با حضور آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که گزارشی در کمیسیون ارائه کردند. برآورد ما این است که امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم.

وی افزود: این دولت حتماً باید برای در پرداخت‌ها لایحه بیاورد، تعدیل کند و همچنین راهکار‌های جدیدی که می‌توان این کسری‌ها را جبران کرد و ساز و کار جدید پیشنهاد دهد. هرگونه مدیریت بودجه حتما باید از طریق دولت به مجلس بیاید؛ یا اینکه دولت خودش می‌تواند با مکانیسم تخصیص این کار را انجام دهد، اما در نهایت تنها بحث مدیریت در هزینه‌ها نیست، بلکه بحث افزایش درآمد‌ها نیز هست. همچنین دولت باید برای افزایش درآمدها، به صورت جدی پیشنهادات خودش را به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم شیراز درباره نگرانی‌ها از کسری بودجه ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که فعالیت‌های عمرانی را به بخش غیردولتی واگذار کرده و آن‌ها را به صورت مشارکتی تعریف کنیم. اگر این کار صورت بگیرد هم هزینه‌های جاری دولت را کم می‌کند و هم بخش عمرانی را به صورت مشارکتی واگذار کرده‌اند.

وی درباره تناقض طرح واردات خودرو و ممنوعیت واردات لوازم خانگی یادآور شد که واردات خودرو نیز مشروط به صادرات است، یعنی اگر ارز لازم تامین شود، می‌توانند واردات آن را انجام دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۱۸مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۴۰۴۶۹، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
سالهای پیش که اینقدر کسری بودجه نداشتیم نتیجش شد این وضع، چه روزهایی در پیش خواهیم داشت با ۵۰ درصد کسری بودجه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین