پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
باز هم فصل برداشت بادام زمینی و باز هم ناله کشاورزان پارس‌آبادی از آشفتگی بازار و وجود دلالان و حمایت‌هایی که برای آن‌ها به یک آرزو تبدیل شده است.

شعار سال: فصل برداشت بادام زمینی در پارس‌آبادمغان که تابستان امسال کمبود آب زراعی، کشاورزان منطقه را متضرر و باعث افت تناژ آن شده است، اکنون سایه سنگین دلالان بر روی همین مقدار محصول باقیمانده، خستگی را در تن بادام‌کاران پارس‌آبادی گذاشته و کام آن‌ها را تلخ کرده است.

این روزها سروکله دلالانی که همیشه مثل زالو منتظر فصل برداشت هستند، پیدا شده و حال که زمان برداشت بادام‌ شده، آن را به کمترین قیمت و افت تناژ به بهانه خیس بودن محصول از چنگ بادام‌کاران پارس‌آبادی در می‌آورند.

در نبود حمایت و عدم ورود متولیان دولتی به این مساله، این امر باعث شده دلالانی که اکثرا غیربومی هستند به خاطر نیاز بادام‌کاران پارس‌آبادی به بازگشت سرمایه‌هایشان، به راحتی بادام منطقه پارس آبادمغان را به قیمت پایین خریداری کنند. بادامی که می‌تواند با بهترین قیمت به سایر استانها و کشور‌های همسایه صادر شود، به خاطر عدم حمایت مسئولان و از همه مهم‌تر نبود صنایع تبدیلی، به صورت خام و با کمترین قیمت از منطقه خارج و سود هنگفتش به جیب دلالان سرازیر شود.

نکته حائز اهمیت این است که سالانه در حالی بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت بادام اختصاص یافته و این شهرستان را به رتبه اول تولید بادام زمینی در کشور تبدیل کرده است که کشاورزان پارس آبادی در نبود حمایت مجبور می شوند دسترنج یکساله‌شان را با پایین‌ترین قیمت به دلال‌ها و واسطه‌ها بفروشند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از آران مغان

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین