پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
سیدابراهیم رئیسی، در جریان سفر به استان اردبیل از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در منطقه مغان در شمال اردبیل بازدید کرد.
شعار سال: رئیس‌جمهوری که برای هشتمین سفر استانی، در سفری یک روزه از طریق فرودگاه پارس‌آباد مغان وارد استان اردبیل شده است، از مراحل مختلف احداث و تکمیل شهرک گلخانه‌ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان بازدید کرد.

استان اردبیل در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای و فضای سربسته برنامه‌ریزی انقلابی و خیز شتابان داشته و سطح گلخانه‌های فعال این استان از ۱۶ هکتار در سال ۹۶ در مدت سه سال به حدود ۱۵۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

رشد عملکرد احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل در چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ درصد بوده و طی سه سال اخیر نیز در بخش افزایش سطح احداث گلخانه در ردیف نخست کشوری قرار گرفته است.

شهرک گلخانه‌ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور ظرفیت جدیدی است که در چهار سال اخیر در بخش کشاورزی استان اردبیل در منطقه گرمسیری مغان در شمال استان ایجاد شده، ولی تکمیل آن نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تامین انرژی است.

استاندار اردبیل در جریان این بازدید در خصوص ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های این شهرک گلخانه‌ای گفت: عملیات اجرایی و احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در منطقه مغان به مساحت ۱۶۰۰ هکتار از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که با تکمیل آن، یک میلیون تن معادل ۲۰ درصد به ظرفیت تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه می‌شود.

سیدحامد عاملی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هکتار از این شهرک به سرمایه‌‎گذاران بخش خصوصی جهت احداث مجتمع گلخانه واگذار شده و سرمایه‌گذاری برای تکمیل طرح و تولید در این مجتمع‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت تولیدات گلخانه‌ای در ارتقای عملکرد بخش کشاورزی، تامین محصولات مورد نیاز داخل و فراهم شدن زمینه صادرات مازاد محصول بیان کرد: برای ادامه کار و روند تکمیل زیرساخت‌های مربوطه به خصوص در زمینه تامین انرژی برق و گاز در شهرک‌های کشاورزی شهرستان‌های استان اردبیل، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو زراعی اراضی دیم است که بخشی از این اراضی دیم را می‌توان با اجرای طرح‌های آب‌محور به، آبی تبدیل کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۶۳۳۴۳۲، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین