پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
رژیم اسرائیل با تخصیص بودجه‌ای به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار برای آموزش نظامیانش جهت حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران موافقت کرد. مبلغ فوق آن طور که گفته شده است شامل بیش از ۹۳۰ هزار دلار از بودجه قبلی به اضافه بیش از ۶۲۰ هزار دلار از بودجه بعدی کابینه این رژیم است که قرار است در ماه نوامبر به تصویب برسد.
شعار سال: گزارش فوق به دنبال بیانیه اخیر نیروی هوایی ارتش آمریکا منتشر می‌شود که در آن اعلام شده است که بمب جدید ساخت این کشورموسوم به «جی بی یو-۷۲» (GBU-۷۲) یا «سنگرشکن» که قدرت نفوذ به عمق پناهگاه و سنگر‌های زیرزمینی را دارد، آزمایش خود را باموفقیت پشت سر گذاشته است. ممکن است از این بمب ۲ هزار و۲۶۰ کیلوگرمی (۵ هزار پوندی) برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران استفاده شود. بمب GBU-۷۲ باید توسط یک جنگنده یا یک بمب‌افکن سنگین حمل شود و اسرائیل فاقد بمب افکن‌هایی است که بتوانند چنین بمب‌هایی را حمل کنند، اما در عوض، یک بمب مشابه کوچک‌تر موسوم به «جی بی یو-۲۸» (GBU-۲۸) در سال ۲۰۰۹ به طور مخفیانه به اسرائیل فروخته شده است.

اسراییل چه نقشه‌ای برای ایران دارد؟

علیرغم این مسئله، بعید به نظر می‌رسد که GBU-۲۸ بتواند در حملات احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در فردو که در اعماق کوه قرار دارد، موثر واقع شود. آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در ماه ژانویه اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل در حال توسعه برنامه‌های عملیاتی جدیدجهت یک حمله نظامی قوی است و در ماه آگوست نیز گفت که پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران موجب شده است تا ارتش اسرائیل با بودجه جدید برنامه‌های عملیاتی خود را تسریع کند. وی اخیرا نیز در ادعا‌های خود مدعی شده است که اسرائیل به اقدامات ضد ایرانی خود برای از بین بردن توانایی‌های تهران ادامه خواهد داد.

مطابق ادعای کوخاوی، عملیات اسرائیل برای مقابله با توانایی‌های ایران در هر جاو هر زمانی ادامه خواهد داشت و برنامه علیه برنامه هسته‌ای ایران گسترش خواهد یافت. نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شده بود برنامه هست‌های ایران در یک لحظه مهم قرار گرفته است و گفت که «تحمل» ما به پایان رسیده است. او ادامه داد: کلمات مانع چرخش سانتریفیوژ‌ها نمی‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فراز، تاریخ انتشار:۲ آبان۱۴۰۰، کد خبر: farazdaily.com/۴۷۹۹۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
شما تصویب کنید و آماه باشین ولی میدونین که کاری نمیتونین انجام بدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین