پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
منتقدین می‌گویند زاکانی معترض به انتصابات خانوادگی حق اخلاقی و قانونی انتصاب داماد خود در شهرداری به هر دلیل ممکن را نداشت. اعتراضات زمانی افزایش می‌یابد که توجیه گری در خصوص این انتصاب با عباراتی نظیر عدم گرفتن حقوق و یا نیازمندی به فردی امین، صورت پذیرفت. تجربه ثابت کرده که بهترین راهکار قابل پیشنهاد به اقای زاکانی، یک معذرت خواهی است و کنار نهادن آقای داماد.
شعار سال: رسانه‌ها مدعی شده اند که، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در حکمی حسین حیدری همسر دخترش مریم زاکانی (همان که دوره تحصیلات تکمیلی‌اش را در سوییس سپری کرده) را به سمت مشاور و دستیار ویژه شهردار در هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرده است.

آقا داماد سال ۹۳ به همراه مریم زاکانی و داود حیدری شرکت کامپیوتری با نام «عرش رایانه شریف» تاسیس کردند که در زمینه خدمات رایانه‌ای به موسسات و شرکت‌ها فعالیت می‌کند. سال ۹۸ هم در آگهی تغییرات شرکت دیگری با نام «عمید رایانه شریف» حسین حیدری به عنوان مدیرعامل و مریم زاکانی به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شدند. این شرکت مشتریان خاصی هم دارد؛ از همراه اول گرفته، تا بانک صادرات، برنامه خندوانه، شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات ایران، هلال احمر، سازمان لیگ فوتبال ایران، سازمان تامین اجتماعی، شرکت مترو تهران، فروشگاه‌های رفاه و ...! نام آقا داماد سال ۹۶ در آگهی تاسیس شرکتی به نام «ایده نگار عرش» دیده می‌شود؛ رئیس هیات مدیره این شرکت یکی از اصلی‌ترین عوامل برنامه خندوانه است؛ «رامبد حوان تبریزی». مدیرعامل این شرکت هم حسین حیدری است. از قضا برنامه خندوانه یکی از مشتریان شرکت عرش رایانه شریف هم هست! از سال ۹۶ که آگهی تاسیس این شرکت منتشر شده، هیچ آگهی دیگری از «ایده نگار عرش» دیده نمی‌شود.
 
 
از اشتباه انتصاب داماد تا توجیه علل انتصاب
 
سعید لواسانی امام جمعه سابق لواسان می گوید :
 
 
از اشتباه انتصاب داماد تا توجیه علل انتصاب
این انتصاب بنا بر تحلیل منتقدین از دو جنبه زیر سوال است. اول قوانین و مقررات موجود و صحبت های قبلی زاکانی در شهرداری و دوم ، موضع گیری های قبلی زاکانی نسبت به شرایط مشابه در سایر افراد.
از اشتباه انتصاب داماد تا توجیه علل انتصاب
 
از اشتباه انتصاب داماد تا توجیه علل انتصاب
 
مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران بیان داشته است که من در جریان انتصاب داماد زاکانی نبودم اما شنیدم و می پرسم ببینم از چه قرار است.گویا براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می پرسم.
این در حالی است که زاکانی پیش از این ماجرا گفته بود تنها رانتی که برای دامادهایش ایجاد کرده،معرفی آنها برای خدمت در اردوهای جهادی بوده و این انتصاب در حالی انجام شده که انتصابات فامیلی خلاف مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران است .براین اساس در ماده 10 مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورا ممنوع است .

در این میان، پاسخ زاکانی نیز شنیدنی است :
 
از اشتباه انتصاب داماد تا توجیه علل انتصاب
 
تعداد بازدید : 3
 
بازتاب خبر انتصاب داماد زاکانی در اخبار صدا و سیما
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین