پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: در اقدامی پیش‌دستانه به وزرای نیرو و نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی تصمیمات خود توجه کنند.
شعار سال: حسینعلی حاجی‌دلیگانی در ارتباط با تذکر به وزیر نفت و نیرو اظهار داشت: در پی زمزمه‌هایی که مبنی بر فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری شنیده می‌شد در اقدامی پیش‌دستانه به وزرای نیرو و نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی تصمیمات خود توجه کنند.

وی با اشاره به حکم دادگاه برای پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری اظهار داشت: از آنجا که استفاده از سوخت مازوت باعث بروز مشکلات و خطرات بسیار زیاد و جدی برای سلامت مردم می‌شود و در پی شکایاتی که در سال‌های پیش صورت گرفت و رای قطعی دادگاه، در سال ۹۳ مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری پلمب شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات سوخت مازوت برای سلامتی مردم ادامه داد: فعالیت این مشعل‌ها تهدید جدی برای سلامتی مردم به ویژه مردم شهر‌های شاهین‌شهر، گز، خورزوق، گرگاب، دستگرد، اصفهان و ... است و متاسفانه هر سال در ابتدای فصل سرما به بهانه کمبود گاز، به فکر فک پلمپ این مشعل‌ها افتاده و این موضوع را مطرح و دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به حکم قانونی پلمپ یادآور شد: بر اساس قانون و از آنجا که حکم نهایی دادگاه، پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز است، هرگونه دستور دیگری مبنی بر باز کردن آن مشعل‌ها و استفاده از سوختی به جز سوخت گاز غیرقانونی است.

حاجی‌دلیگانی افزود: امسال نیز متاسفانه ما زمزمه‌هایی را در رابطه با فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری شنیدیم که در اقدامی پیش‌دستانه به وزیر نیرو و همچنین وزیر نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی این اقدام و اقداماتی از این قبیل توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر موضوع فک پلمب جدی باشد واکنش نمایندگان و مسئولان چه خواهد بود؟ تصریح کرد: به هر حال اگر این موضوع جدی بشود، مطمئنا ما نیز قدم بعدی را برداشته و تلاش می‌کنیم با انجام سوال از وزرا موضوع را پیگیری کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از زیست آنلاین، تاریخ انتشار:۷ آبان۱۴۰۰، کد خبر: zistonline.com، ۸۵۴۸۵
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین