پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
مدیر عامل بانک تجارت ایران در خصوص اینکه چند درصد از وام قرض الحسنه را در بانک تجارت به وام ازدواج می‌دهید؟ گفت: ما 75 درصد از منابع قرض الحسنه را برای وام ازدواج می‌دهیم و تاکنون به60 هزار نفر وام ازدواج پرداخت کرده‌ایم.

شعار سال: محمدابراهیم مقدم نودهی‌ در پاسخ به این پرسش که آیا منابع کارتهای اعتباری از سوی بانک مرکزی تامین می‌شود یا از منابع داخلی خود بانکها است؟ اظهار داشت: خیر، نمی‌توان گفت بانک مرکزی یک کشور کارت اعتباری را صادر کند وبه مردم بدهد زیرا نظام پولی مملکت به هم می‌ریزد این موضوع مربوط به شعب بانکها است که اقدام به صدور کارتهای اعتباری میکنند و نظارت آن از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی درمورد صدور کارتهای اعتباری از سوی بانک تجارت نیز افزود: پیش از این نیز کارتهای اعتباری از سوی بانک تجارت صادر می شد اما به دلیل اینکه با استانداردهای بانک مرکزی هماهنگ نبود سعی برآن شد تا کارتهای جدید بانک تجارت با استاندارد بانک مرکزی هماهنگ و صادر شود.

مقدم نودهی‌ در پاسخ به این پرسش که چرا برای اعتبار سنجی در پرداخت باید کارمندان مجموعه بانک و شرکتهای مرتبط در اولویت باشند و در درجه بعدی مردم قرار دارند؟ گفت: در حال حاضر به این شکل نیست تنها در ابتدا به این صورت بود، پیش از این اینگونه بود که در ابتدا مصرف کنندگان اداری از حقوقشان ماهانه کم می شد.

وی با بیان اینکه این امر حسن بزرگی دارد افزود: با عرضه کارتهای اعتباری حقوق را در طی ماه حرکت می‌دهید و خرید را در طی ماه پخش میکنید و در پایان ماه پول آن را می پردازید که این امر کمک به حرکت بازار و چرخش نقدینگی در بانکها خواهد کرد.

مدیر عامل بانک تجارت با بیان اینکه این موضوع به سرعت حرکت چرخش پول و رونق اقتصادی کمک می کند افزود: ما برای اعتبار سنجی مشتریان عادی نیز به شغل و ظرفیت آنها نگاه می‌کنیم.

وی در مورد سود این کارتهای اعتباری و میزان کارمزد آنها افزود: سود آن 18 درصد است که با کارمزد صدور آن به 19 درصد می رسد اما هر بار که کارت تمدید می‌شود ممکن است این کارمزد گرفته نشود.

مدیر عامل بانک تجارت ایران در خصوص اینکه چند درصد از وام قرض الحسنه را در بانک تجارت به وام ازدواج می‌دهید؟ گفت: ما 75 درصد از منابع قرض الحسنه را برای وام ازدواج می‌دهیم و تاکنون به60 هزار نفر وام ازدواج پرداخت کرده‌ایم.

مقدم نودهی تصریح کرد: هر روز ازدواج بیشتر می‌شود و تعداد متقاضیان و ثبت نام کنندگان نیز بیشتر از قبل می‌شود در صورتی که آمار ازدواج روزانه و ماهانه را بگذاریم کنار آمار ارائه تسهیلات پرداختی می‌توان فهمید چه میزان پرداختی داشته‌ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23 آبان 1395، کد مطلب: 428347 www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین