پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از اینکه عملکرد بانک ها در پرداخت وام ازدواج ضعیف است و رضایت بخش نیست، گفت: بانک ها در مسیر پرداخت وام ازدواج سنگ اندازی می کنند.

شعار سال:

احمد مرادی از عملکرد ضعیف بانک ها در پرداخت وام ازدواج انتقاد کرد و گفت: عملکرد بانک ها در اعطای وام ازدواج به گونه ای است که متقاضیان را از اخذ آن منصرف می کنند، در حالی که دولت و بانک ها باید به گونه ای پیش بروند که شرایط ازدواج در کشور تسهیل شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها در مسیر پرداخت وام ازدواج سنگ اندازی می کنند، تصریح کرد: با توجه به کاهش میزان ازدواج و همچنین مصوبه های مجلس؛ می طلبد بانک ها تلاش بیشتری در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان داشته و مدت زمان انتظار دریافت آن را کوتاه کنند.

مرادی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات در زمان مناسب می توان ازدواج در سن مناسب را در کشور ترویج داد با یادآوری مصوبه های مجلس در رابطه با وام ازدواج، تصریح کرد: در حالی مدت زمان انتظار دریافت وام ازدواج برای افزایش امر ازدواج در کشور باید کوتاه شود که بانک ها در پرداخت وام ازدواج تعلل کرده و به گونه ای سلیقه ای عمل می کنند تا آیین نامه ای.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه بانک ها باید در چارچوب قانون عمل کرده و نهایت اهتمام خود را در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان داشته باشند، گفت: بانک ها با این بهانه که متقاضیان در پرداخت قسط وام ازدواج تعلل می کنند، عملکرد درستی در پرداخت وام ازدواج ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان برای افزایش آمار ازدواج در کشور، افزود: زمینه های تسهیل ازدواج در کشور باید فراهم شود تا ازدواج ها به موقع صورت گیرد و در همین راستا روش بانک ها در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان باید بدون تشریفات بوده و به زوجین اعتماد کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس و دولت باید نظارت بیشتری بر عملکرد بانک ها برای پرداخت سریع تر وام ازدواج به متقاضیان داشته باشد، یادآور شد: در ارائه خدمات نیاز به هیچ گونه بروکراسی و تشریفاتی دیده نمی شود و دولت و بانک ها باید خدماتی مانند وام ازدواج را بدون هیچ گونه تشریفاتی به متقاضیان پرداخت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،بر لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها تاکید کرد و افزود: بانک مرکزی باید با تدوین و ارائه بخشنامه و دستورالعمل های موثر و همچنین تشدید نظارت بر عملکرد بانک ها ،تلاش جدی در رفع سلیقه ای و خودمحور عمل کردن بانک ها در پرداخت وام ازدواج داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 20 آبان 1395، کد مطلب:  242950  : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین