پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
وزیر امور خارجه نیکاراگوئه اعلام کرد از سازمان کشور‌های آمریکایی به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور خارج می‌شود.
شعار سال: دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته از سازمان کشور‌های آمریکایی OAS)) به دلیل دخالت این ساختار در امور داخلی کشور خارج شود.

وی در سخنانی که از کانال TeleSUR پخش شد، گفت: اقدامات سازمان کشور‌های آمریکایی علیه نیکاراگوئه نشان داد که مأموریت این سازمان تقویت هژمونی و مداخله آمریکا در آمریکای لاتین و دریای کارائیب است.

مونکادا افزود: ما از مشارکت در این سازمان و ارتباط با آن خودداری می‌کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه و همسرش، روزاریو مورئو، معاون رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرا و مقامات این کشور را از ورود به ایالات متحده منع کرد.

بایدن با اشاره به اینکه «اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه دولت اورتگا و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، ایالات متحده را مجبور به اقدام می‌کند، گفت: «این اعضا درگیر سیاست‌هایی هستند که دموکراسی را تضعیف می‌کند».

وزارت خزانه داری آمریکا به نوبه خود پس از انتخاب مجدد دنیل اورتگا برای چهارمین دوره متوالی در انتخاباتی که در تاریخ ۷ نوامبر در این کشور برگزار شد، ۹ مقام در نیکاراگوئه و دادستانی فدرال را تحریم کرد.

آمریکا از به رسمیت شناختن انتخابات نیکاراگوئه خودداری کرد و از مقامات این کشور به دلیل بازداشت تعدادی از فعالان، روزنامه نگاران و نامزد‌های ریاست جمهوری پیش از انتخابات انتقاد و کشور را تهدید به اعمال تحریم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۶۵۱۶۶، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین