پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
حدود ۳ ماه از استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس می‌گذرد. در این مدت مجید صدری تحت عنوان سرپرست وظیفه اداره باشگاه را برعهده داشته و این در حالی است که اعضای تیم و هواداران منتظرند هرچه زودتر تکلیف صندلی مدیریتی مشخص شود تا بلکه مدیرعامل جدید با قدرت بیشتری گام در مسیر رفع مشکلات بردارد.
شعار سال: در این شرایط بیژن ذوالفقارنسب، مشاور وزیر ورزش گفت: «وزارت ورزش در تلاش است فردی را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کند که بعد از مدت کوتاهی مجبور به جایگزین فرد دیگری نشود. وزارت ورزش برای مدیرعامل پرسپولیس برنامه ۲-۳ ساله دارد و می‌خواهد فرد مناسبی انتخاب شود. در واقع وزارت ورزش نمی‌خواهد روش گذشته را در پیش بگیرد. در دوره‌های گذشته مدیرانی انتخاب می‌شدند که توان مالی داشتند، اما شناخته شده نبودند و بعد از مدت کوتاهی یا استعفا می‌دادند یا کنار گذاشته می‌شدند. وزارت ورزش فعلی از افرادی که صرفاً منابع مالی به باشگاه تزریق می‌کنند، استفاده نخواهد کرد. برای وزارت ورزش، اولویت تخصص مدیریت است نه داشتن توان مالی. داشتن تخصص مدیریتی موضوع مهمی است که در دوره‌های گذشته مغفول مانده بود.»

ذوالفقارنسب افزود: «وزارت می‌خواهد با جدیت، هیأت مدیره را حمایت کند تا آن‌ها نقش آفرین باشند و ایده بدهند. در دوره گذشته اعضای هیأت مدیره تنها آوازه مالی داشتند و این کفایت نمی‌کند، آن دوران دیگر گذشت. بر همین اساس تعداد گزینه‌های مورد نظر کم است. تعداد افرادی که شخصیت بارز، شناخت عمیق و توان مدیریتی در فوتبال داشته باشند، کم است.» او با اشاره به اینکه وزارت ورزش ۲-۳ گزینه برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس دارد، افزود: «این افراد سابقه ورزشی دارند و علاقه‌مند هستند. البته مجید صدری سرپرست کنونی باشگاه هم جزو گزینه‌هاست و این احتمال وجود دارد که در هیأت مدیره بماند. پرونده نفرات مورد نظر برای مدیرعاملی پرسپولیس باز است و وزارت ورزش به دنبال انتخاب بهترین گزینه است. فکر می‌کنم خیلی زود مدیرعامل پرسپولیس کار خود را آغاز کند.»

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که چه زمانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب می‌شود، بیان داشت: «نمی‌توان زمان تعیین کرد، در حال مذاکره با گزینه‌ها هستیم. برخی مواقع مشکلاتی پیش می‌آید و مذاکرات متوقف می‌شود و با گزینه مورد نظر به توافق نمی‌رسیم. اما هواداران مطمئن باشند که یکی از اولویت‌های خیلی مهم وزارت ورزش، انتخاب مدیرعامل پرسپولیس است، هواداران فکر نکنند که این موضوع فراموش شده و وزارت کاری در این خصوص انجام نمی‌دهد. ما از نگرانی‌های هواداران باخبریم و می‌دانیم که شرایط تیم پرسپولیس خوب نیست. در شرایط فعلی هواداران پرسپولیس فکر می‌کنند که باشگاه استقلال نورچشمی وزارت ورزش است در حالی که این گونه نیست و حمایت‌ها از هر دو باشگاه به یک اندازه است.»

او که سال‌ها به عنوان مربی در فوتبال ایران فعالیت کرده، درباره اوضاع پرسپولیس در لیگ هم صحبت کرد: «تیم دچار یک ایراد خاص شده است. همانند یک کشتی‌گیر که چند کشتی بد می‌گیرد، پرسپولیس هم مسابقات را خوب شروع نکرده و در یارگیری کمی عجله کرد. به عنوان پیشکسوت پرسپولیس امیدوارم که تیم در بازی‌های پیش رو نتیجه بگیرد و به شرایط خوب خود بازگردد. پرسپولیس در حال شکل گرفتن است و این تغییر و تحولات نیاز به زمان دارد. پیش‌بینی من این است که پرسپولیس در چند هفته آینده مسیر خود را پیدا خواهد کرد.»

مشاور وزیر ورزش درخصوص حضور تماشاگران در استادیوم آزادی چنین نظر داد: «حق تماشاگران است که در کنار تیم باشند. خیلی وقت بود که هواداران از ورزشگاه‌ها دور بودند. این اتفاق در اکثر کشور‌ها افتاده و فوتبال با حضور هواداران جان می‌گیرد و امیدوارم که این شرایط برای تمامی باشگاه‌ها به وجود بیاید. البته هواداران هم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را فراهم کنند تا حضورشان موقت نباشد.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:.ion.ir/۷۶۱۸۱۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین