پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در مجمع فدراسیون جهانی مصوب شد که هیچ زن ایرانی که پاسپورت این کشور را دارد، حق حضور در مسابقات بدنسازی را نخواهد داشت.

شعار سال: ناصر پورعلی‌فرد با اشاره به قهرمانی تیمهای پرورش اندام و فیزیک ایران در رقابتهای جهانی، اظهار داشت: تیم بادی کلاسیک کشورمان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در یازدهمین دوره رقابتهای جهانی اسپانیا، به قهرمانی دست یافت، همچنین تیم پرورش اندام هم با 5 مدال طلا، 2 نقره، یک برنز، یک چهارمی و دو مقام ششمی فاتح سکوی قهرمانی هفتادمین دوره رقابتهای جهانی اسپانیا شد. این عنوان در حالی رقم خورد که 68 کشور دنیا در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه این سومین قهرمانی متوالی تیم پرورش اندام کشورمان در مسابقات جهانی بود، ادامه داد: بهروز تابانی در پرورش اندام و سیدروح‌الله میرنوراللهی در بادیکلاسیک ضمن کسب مدال طلای دستههای خود، به عناوین قهرمانِ قهرمانان دو رشته مذکور دست یافتند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: در دومین دوره از رقابتهای جهانی فیزیک که تیم کشورمان با 4 ورزشکار شرکت کرده بود، به عنوان قهرمانی دست یافت. این برای نخستین بار بود که در چنین رقابتهایی شرکت میکردیم. 131 ورزشکار از 49 کشور در این پیکارها حضور داشتند که ما با 4 نماینده در 3 دسته قدی 170، 178 و +178 سانتی متر حضور پیدا کردیم که حاصل آن یک مدال طلا و یک مدال نقره بود. با این قهرمانی به دنیا نشان دادیم که علاوه بر بادیبیلدینگ در فیزیک هم آقای دنیا هستیم.

وی در خصوص اینکه آیا به قهرمانان این 3 رشته پاداشهای تعلیق میگیرد، گفت: بر اساس شاخصههای وزارت ورزش وجوانان به مدالآوران پاداشهایی اهدا میشود. این پاداشها در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدالآوران به ورزشکاران بدنسازی اهدا میشود.

پورعلیفرد با اشاره به کنگره فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام که در حاشیه مسابقات اسپانیا برگزار شد، گفت: پیش از اینکه در مجمع یاد شده حضور پیدا کنیم، طی نامهای رسمی به فدراسیون جهانی اعلام کرده بودیم که به دلیل مسائل شرعی، اعتقادی و فرهنگی در بخش بانوان هیچ‌گونه فعالیتی در بُعد قهرمانی نداریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در روز کنگره جهانی مصوب شد که هیچ نماینده زنی از ایران که پاسپورت ایرانی داشته باشد، حق حضور در هیچ رویدادی از قبیل مسابقات فیزیک، پرورش اندام، بادی کلاسیک و سایر رشتهها نخواهد داشت.اگر فردی خواست که چنین کاری را انجام بدهد، در روز ثبتنام مسابقات جلوی او را خواهند گرفت. با این تفاسیر دیگر هیچ ورزشکار زنی از ایران حتی به صورت غیرقانونی هم نمیتواند در مسابقات شرکت کند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: در پایان باید بگویم که این عناوین قهرمانی را به شهدای مدافع حرم تقدیم میکنیم و به زودی طی یک برنامه با حضور رئیس سازمان بسیج ورزش کشور، این امر را عملیاتی خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 آبان 1395، کد مطلب: 1239991، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین