پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
بعید می‌دانم غالب مدیران کشور در دولت‌های مختلف از حقوق اساسی و حتی متن قانون اساسی اطلاع چندانی داشته باشند و از بحث دولت داری شایسته و کارآمدی و حکمرانی خوب، چیزی شنیده باشند. بعد همین آقایان و خانم ها، قرار است با انبوهی از نادانی‌ها بر مردم مدیریت کنند؟‌ای به فدای معصومیت شایسته سالاری و دولت با برنامه. آقایان می‌دانند که شاخص رفاه ایران با سقوطی آسانسوری به ۱۲۳ رسیده است؟
شعار سال: همانند سال‌های گذشته، شاخص رفاه لگاتوم در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. از سال ۲۰۰۹ موسسه لگاتوم کشور‌های جهان را از نظر میزان رفاه بررسی می‌کند. اما رفاه در این مطالعات تنها به معنای تولید خالص داخلی نیست. زیرا احساس رفاه چیزی فراتر از این است.

رفاه لگاتوم وضعیت کشور‌ها را از نظر میزان احساس رضایت و شادی مردم و در کل میزان امید به زندگی و آینده آن‌ها مقایسه می‌کند. ارکان شاخص رفاه لگاتوم جنبه‌های مختلفی از زندگی مردم را در بر می‌گیرد.

این ارکان شامل: امنیت، آزادی شخصی، حکمروایی، سرمایه اجتماعی، محیط سرمایه گذاری، شرایط کسب و کار، زیر ساخت اقتصادی و دسترسی بازار، کیفیت اقتصاد، شرایط زندگی، سلامتی، تحصیلات و محیط زیست هستند.

امسال این موسسه ۱۶۷ کشور جهان را از نظر میزان رفاه بررسی و رتبه بندی کرده است.

در این رتبه بندی ایران جایگاه ۱۲۳م را دارد. سال گذشته این رتبه ۱۲۱ و در سال ۲۰۱۱، ۱۲۵ بود. رتبه ایران در هر کدام از ارکان این شاخص متفاوت بوده است.

رتبه امنیت ایران ۱۳۱، آزادی فردی ۱۶۵، حکمروایی ۱۴۵، سرمایه اجتماعی ۸۹، محیط سرمایه گذاری ۱۲۶، شرایط کسب و کار ۱۵۲، زیر ساخت اقتصادی و دسترسی بازار ۱۰۴، کیفیت اقتصاد، ۱۳۸، شرایط زندگی ۷۵، سلامتی ۶۱، تحصیلات ۷۵ و محیط طبیعی ۱۵۶ بوده است.

در این میان کشور دانمارک رتبه اول و سودان جنوبی رتبه آخر را دارد. رتبه‌های اول در هر کدام از این بخش‌ها به شرح زیر هستند:

نروژ از نظر امنیت و آزادی فردی، فنلاند از نظر حکمروایی، دانمارک از نظر سرمایه اجتماعی، سنگاپور از نظر محیط سرمایه گذاری، زیرساخت اقتصادی و دسترسی بازار و تحصیلات، هنگ‌کنگ از نظر شرایط کسب و کار، سوئیس از نظر کیفیت اقتصاد، هلند از نظر شرایط زندگی، ژاپن از نظر سلامت و سوئد از نظر محیط زیست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۲۰۲۱، www.tegaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین