پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام گفت که اعضا به یک متن مشترک برای مذاکره درباره احیای مفاد توافق ۱۳۹۴ دست یافته‌اند
شعار سال: «انریکه مورا» در جمع خبرنگاران بیان داشت که این پیش‌نویس، نظرات و پیشنهادات مختلف گروه ۱+۴ و ایران درباره رفع تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد که این امر به معنای دست یابی به توافق نیست، ولی مبنای ادامه گفتگو‌ها خواهد بود. این مقام اروپایی از حس اضطرار میان مذاکره‌کنندگان برای احیای توافق سال ۹۴ گفت و ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌ها ظرف چند هفته آینده به نتیجه برسد.

نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها پس از چند روز وقفه پیگیری شود. این دور از مذاکرات که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا جریان دارد، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند. گفتگو‌ها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

شنیده‌ها حاکیست که دور تازه گفتگو‌ها قرار است از ۲۷ دسامبر اازسرگرفته شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۳۱۴۳۵۱، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین