پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
پس از چندین سال از احداث مسکن مهر در دامغان هنوز ساکنان این شهرک از بی مهری‌های مسئولان در رفع مشکلات‌شان گلایه دارند و مشخص نیست چه زمانی قرار است این مشکلات حل و فصل شود.
شعار سال: با افزایش جمعیت شهرنشین، شهر‌های کوچک در برخی استان‌ها که سابقه آپارتمان نشینی شهروندانش به کمتر از دو دهه می‌رسد دچار مشکلات فراوانی شد. ثبت نام متقاضیان مسکن در دولت‌های گذشته و انتخاب زمینی خارج از محدوده‌های مسکونی شهر‌ها و ساخت شهرکی با عنوان «مسکن مهر» با احداث آپارتمان‌های چندین طبقه در عموم شهر‌ها مشکلات عدیده‌ای پیش روی مدیران شهری گذاشت که شهرستان دامغان نیز از این امر استثنا نبود.

جواد یکی از ساکنان مسکن مهر دامغان گفت: قیمت مناسب زمین و دولتی بودن آن اگر چه یکی از عوامل مهم محسوب می‌شود، اما نباید به عنوان عامل تعیین کننده به شمار آید.

وی افزود: با توجه به اینکه دامغان مشکل زمین ندارد و وسعت محدوده شهری به نسبت جمعیتش بسیار بالا است باید مسکن مهر را در تعداد طبقات و واحد‌های کمتری در اقصی نقاط شهر احداث می‌کردند که دچار مشکلات فعلی نشویم.

فرهنگ آپارتمان نشینی در دامغان جا نیفتاده است

این شهروند دامغانی یادآور شد: در شهرستان‌هایی مثل دامغان هنوز فرهنگ زندگی در آپارتمان برای شهروندان جا نیفتاده است و روزانه شاهد جدال لفظی و فیزیکی ساکنان مجتمع‌های مسکونی هستیم.

علی -الف، مالک ۵۵ ساله یکی از آپارتمان‌های مسکن مهر دامغان که قبل از سکونت در مسکن مهر چندین سال مستاجر بود، بیان کرد: عموم ساکنان مسکن مهر از نظر مالی از افراد کم برخوردار جامعه هستند و با توجه به اینکه هر مالک اصالتا به یکی از مناظق و روستا‌ها تعلق دارند با گستردگی فرهنگ، آداب و رسوم روبه رو هستیم که سبب بروز اختلافاتی در مجتمع‌های مسکونی این شهرک شده است.

وی اظهار کرد:به رغم سکونت جمعیت زیاد در این شهرک مکان مناسبی برای سرگرمی و ورزش بانوان، کودکان و گذران اوقات فراغت سالمندان در نظر گرفته نشده است.

یکی دیگر از بانوان ساکن در مسکن مهر دامغان که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مایحتاج روزانه را باید از داخل شهر تهیه کنیم برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی دچار مشکل هستیم و فاصله زمانی حضور اتوبوس‌های همگانی بیش از یک ساعت است که زیاد است.

وی تصریح کرد: کمبود فضای سبز و زیرساخت‌های شهری در این منطقه با سایر نقاط شهری قابل مقایسه نیست و به نظر می‌رسد این شهرک چندان اهمیتی برای مدیران شهری ندارد.

محسن متصدی یکی از مشاوران املاک در شهرک گلستان دامغان هم گفت: به دلیل عدم رشد فرهنگ آپارتمان نشینی در شهرستان دامغان و بروز برخی اختلافات فی مابین ساکنان آپارتمان‌ها در مسکن مهر برخی از مالکان که وضعیت اقتصادی بهتری دارند اقدام به فروش واحد‌های مسکونی خود می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای ثبت نام و تحویل مسکن مهر نظارت کافی وجود نداشته تعدادی از واحد‌ها در اختیار مشمولان واقعی قرار نگرفته و تحت تملک دلالان با قیمت‌های غیر واقعی خرید و فروش یا اجاره داده می‌شود.

اداره راه و شهرسازی بخش عمده‌ای از مسکن مهر را تحویل شهرداری نداده است

سیدمحمد تقوی شهردار دامغان نیز در این باره گفت: بنده و همکارانم در شهرداری دامغان با تمام وجود آماده خدمت رسانی به مردم مسکن مهر هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز اداره راه و شهرسازی شهرستان بخش عمده‌ای از منطقه مسکن مهر دامغان را به شهرداری تحویل نداده است، اما تاکنون کار‌های بسیاری در راستای رفاه حال شهروندان این منطقه از سوی شهرداری انجام شده و انجام خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: در راستای رفاه حال اهالی مسکن مهر طی روز‌های آتی مدت زمان فاصله سرویس دهی اتوبوس ویژه این منطقه از یک ساعت به ۳۰ دقیقه تقلیل می‌یابد.

سرانه فضای سبز دامغان دو برابر استاندارد کشوری

شهردار دامغان اظهار کرد: به‌رغم اینکه استاندارد سرانه فضای سبز شهر‌های کشورمان ۱۲ مترمربع به ازای هر نفر است، این عدد در شهر دامغان ۲۵ مترمربع است؛ اما در منطقه مسکن مهر افزایش فضای سبز خواست به حق اهالی است و در صورت در اختیار قراردادن زمین از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان در اسرع وقت فضای سبز مورد نیاز این بخش از شهر دامغان ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: ما نیز همچون اهالی مسکن مهر شرایط خیابان ورودی این منطقه در جوار دانشگاه آزاد اسلامی را از مشکلات اصلی این بخش از شهر می‌دانیم و در صورت انجام توافقات لازم با این دانشگاه یا صدور دستور قضایی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت یه تعریض و مناسب سازی این خیابان اقدام می‌کنیم.

تقوی تاکید کرد: اعلام می‌کنم که به عنوان شهردار دامغان هیچ حریم و محدوده‌ای برای خدمت نمی‌شناسم و هرجا و هر منطقه‌ای که مردم شهرم زندگی می‌کنند آماده کار و ارائه خدمت هستم.

تعهدات قانونی شهردار سابق دامغان را لازم الاجرا می‌دانیم

مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان گفت: شورای شهر همگام با دیگر مسئولان شهرستان عزم جدی برای کاهش مشکلات اهالی مسکن مهر دارد.

وی بیان کرد: تعهدات قانونی شهردار سابق دامغان و شورای اسلامی دوره پنجم پیرامون مشکلات مسکن مهر را برای خود لازم الاجرا می‌دانیم.

هیچ تعهدی به شهرداری نداریم، اما مساعدت می‌کنیم

مهدی هراتی رئیس اداره راه و شهرسازی دامغان در این باره به ایلنا گفت: در سال ۱۳۹۰ تفاهم نامه‌ای را با شهرداری منعقد کردیم که بر اساس آن تفاهم نامه شهرداری موظف به آسفالت معابر و پیادرو سازی مسکن مهر است.

وی با تاکید بر اینکه کل مسکن مهر دامغان در قالب دو سایت ۲۶ و ۲۷ هکتاری است، ادامه داد: بر اساس تفاهم صورت گرفته اداره راه و شهرسازی همه مبالغ تعهدی را پرداخت کرده است و صرفا پروژه تهران قومس باقی مانده که هیچ تعهدی نداریم، اما مقرر شده است به شهرداری کمک کنیم که به زودی انجام می‌شود.

هراتی یادآور شد: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تعهداتمان به شهرداری پرداخت کردیم، اما ذهنیت شهروندان این است که تمامی زمین‌ها باید آسفالت شود در صورتی که هر زمینی کاربری متفاوتی اعم از بهداشتی، آموزشی، فضای سبز و ... دارد.

وی ضمن بیان اینکه به محض تامین اعتبار دستگاه‌های اجرایی زمین‌های مربوطه را در اختیارشان می‌گذاریم، اضافه کرد: برخی از زمین‌های باقی مانده با کاربری فضای سبز توسط شهرداری درخواست داده شود تا آن‌ها را تحویل دهیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۲۲۰۰ ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین