پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
رییس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران استان تهران درباره‌ی محموله‌ی تازه ترخیص شده‌ی خوراک زنبور عسل که ۴ سال در گمرک دپو بوده است می‌گوید: هیچ بخشی حاضر نمی‌شود مسئولیت ۴ سال نگهداری خوراک زنبوران در گمرک را قبول کند.

شعار سال:رئیس کل دادگستری هرمزگان در ۱۵ آبان ماه اعلام کرد: محموله ۶ هزار تنی آپی پاستا یا همان غذای آماده زنبور عسل در سال ۹۶ وارد کشور شده است و متأسفانه با وجود چهار سال معطلی، تاکنون در انبارهای گمرک شهید رجایی بندرعباس دپو شده بود، تأکید کرد: با توجه به صدور دستور ویژه قضایی در این خصوص، این محموله بزرگ باید به سرعت بارگیری و ضمن ارسال به سراسر کشور در اختیار زنبورداران و تولید کنندگان عسل قرار گیرد تا نیاز این حوزه را به میزان قابل توجهی برطرف سازد.
 
مسعود احمدآقایی  در پاسخ به این سوال که آیا این محموله بین زنبورداران تقسیم شده است؟ گفت: خیر به دست ما نرسیده است و در بین آنها اختلاف است. زمان خیلی طولانی شده است، مدت ۴ سال این خوراک را نگه داشته‌اند و من نمی‌توانم به زنبورانم بدهم. هرگونه واکنش شیمیایی در آن انجام شود برای زنبور مشکل ساز می‌شود.
 
او افزود: هیچ بخشی حاضر نمی‌شود این مسئولیت را به عهده بگیرد. سازمان دامپزشکی هم علنا اعلام کردند که ما هیچ مسئولیتی نداریم.
 
احمدآقایی درباره‌ی مدت تاریخ انقضای این خوراک‌ها و اینکه آیا او حاضر است از این خوراک به زنبورهایش بدهد گفت: نهایت یک سال تاریخ انقضا دارند. به هیچ عنوان نمی‌دهم و ما هم برای این خوراک‌ها درخواست نمی‌دهیم و باید اینها پاسخگو باشند و بگویند چرا به مدت چهار سال در انبار نگه  داشته‌اند و الان که دارند آزاد می‌کنند هیچ کس مسئولیت آن را قبول نمی‌کند.
 
او تاکید کرد: ارز ملی برای این بکار رفته است. زمانی که این خوراک‌ها را وارد کردند ۳۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده‌ها می‌رسید ولی الان با نگهداری آنها در انبار ما مجبوریم برای هر کیلو ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان هزینه کنیم و این مشکلی بود که برای ما ایجاد شد.
 
احمدآقایی درباره‌ی تولید داخلی خوراک زنبور هم گفت: چند شرکت هستند که تولید می‌کنند ولی ما شرکتی نمی‌خریم، خودمان با شکر و عسل و گرده‌ی گل درست می‌کنیم ولی قیمت بالا در می‌آید.
 
حداد، مسئول تعاونی زنبورداران شهریار هم به انصاف نیوز گفت ما از این خوراک‌های وارداتی استفاده نمی‌کنیم، خودمان تولید می‌کنیم. شنیده‌ام که گفته‌اند محموله‌ها ترخیص شده است ولی سمت ما که نیامده است. از جاهای دیگر اطلاعی ندارم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  انصاف نیوز ، تاریخ انتشار: 2 دی 1400، کدخبر: ، www.ensafnews.com/322401

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین