پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
با رشد ۵ درصدی اقتصاد در استان، در ماه‌های آینده نشانه‌های رشد اقتصادی نمایان خواهد شد بخصوص اینکه تورم ۴۰ درصدی در استان به ۹٫۸ درصد براساس آمار رسمی بانک مرکزی رسیده است و دیگر مورد اینکه سطح مشارکت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و بیکاری ۱۱ درصد گزارش شده است.
شعارسال: دکتر «علی سایه‌میری» مدیرکل اقتصادی و دارایی ایلام در نشست خبری با جمعی از اهالی رسانه ضمن تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید به ثبات رسیده است، عنوان کرد: با رشد ۵ درصدی اقتصاد در استان، در ماه‌های آینده نشانه‌های رشد اقتصادی نمایان خواهد شد بخصوص اینکه تورم ۴۰ درصدی در استان به ۹٫۸ درصد براساس آمار رسمی بانک مرکزی رسیده است و دیگر مورد اینکه سطح مشارکت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و بیکاری ۱۱ درصد گزارش شده است.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از نتیجه مذاکرات و رفت و آمدهایی که قرار بود منجر به سرمایه گذاری خارجی در استان شود سؤال داشت، توضیح داد: ما در امور اقتصادی و دارایی با واحدهای تابعه خود شامل امور مالیاتی، گمرک، بانک‌های عامل دولتی، خصوصی و موسسه‌های مالی و اعتباری و بیمه‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که در سال‌های اخیر این بخش عهده‌دار بخش سرمایه‌گذاری خارجی شده است که با ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای چین، هلند، ایتالیا، کره جنوبی و کویت در راستای برنامه‌های ملی سرمایه‌گذاری رایزنی صورت گرفته است تا بتوان ظرفیت‌های استان را به فعل درآوریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رایزنی‌های خوبی در جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌های راه‌آهن، آزادراه و سدسازی صورت گرفت و الان در حال آنالیز این هستیم که چه شرکتی برای سرمایه‌گذاری با سطح کیفی بالا مناسب‌تر است. در گام بعدی در تلاش هستیم که تا پایان دولت تدبیر و امید، پیاده‌سازی ماشین‌آلات پروژه‌ها را انجام دهیم که با عملیاتی کردن این پروژه‌ها استان شاهد تحولات شگفت‌انگیری در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهد بود.

وی اضافه کرد: براساس قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد در صورت استفاده از ظرفیت‌های می‌توان به سه برابر جمعیتی استان خدمت ارائه داد.

نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در استان ایلام گفت: اراضی آبی از بحث‌های مهم حوزه‌ی اقتصادی است اما سهم استان در تولید ناخالص داخلی استان با احتساب ذخایر نفتی ۸ هزار میلیارد تومان است که استان را در این بخش در جایگاه سوم کشوری قرار می‌دهد که بدون در نظر گرفتن نفت تا دو استان آخر کشور تنزل پیدا می‌کنیم. همین امر نیز نشان دهنده‌ی اهمیت نفت و توجه دولتمردان در این رابطه است.

این مسئول ادامه داد: تا دو ماه آینده ۳۵ هزار بشکه به ظرفیت استحصال نفت در استان افزوده خواهد شد که فرآوری نفت درآمدزایی بیشتری برای استان دارد که نیاز به استفاده از آن را در حوزه پتروشیمی و رشته‌های مرتبط امری ضروری و قابل برنامه‌ریزی تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین شاه‌بیت برنامه‌های اقتصادی بحث اقتصاد مقاومتی است که با طرح ۱۲ برنامه‌ی اولویت‌دار و تشریح مقررات مربوط به سهولت بازار کسب و کار به دنبال پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق پیامدهای طرح‌های اقتصادی تا پایان دولت یازدهم هستیم.

سایه‌میری با اشاره به درآمد ۱۳۴ میلیارد تومانی استان از محل منابع مالیاتی، گفت: امسال ۱۰۵ درصد از میزان مالیات دریافتی از اصناف گرفته شده است که بیشترین درآمد استان از این محل است که دارای ظرفیت بالقوه‌ی بالایی است که در صورت بالفعل شدن می‌توان تاثیرات مثبت آن را دید. البته ظرفیت‌های غیررسمی در استان وجود دارد که اگر جنبه رسمی به آنها داده شود درآمدهای مالیاتی دو برابر نرخ کنونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های پتروشیمی، صنایع پایین دستی، پالایشگاه، نیرو، صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، افزود: اگر درآمد نفت به اقتصاد استان اضافه شود موجب اشتغال‌زایی بالایی خواهد شد علت آن نیز عدم ورود مستقیم درآمدهای نفتی به خزانه است که موجب رونق بازار می‌شود. هر چند استفاده از منابع نفتی و غیرنفتی با هدف تقویت درآمد پایدار مدنظر است که اگر در دولت نهم و دهم این امر در دستور کار قرار می‌گرفت چه بسی زودتر از این زمان شاهد رونق اقتصادی استان بودیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام به اصل مترقی ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد که به دلیل فعالیت بخش خصوصی در استانی چون ایلام جنبه‌ی تخریب کنندگی به خود گرفته است، تصریح کرد: اصل ۴۴ مانع از سرمایه گذاری بخش دولتی است در حالیکه افتادن استان های کمتر توسعه یافته کشور در مدار رونق و پیشرفت نیازمند سرمایه گذاری دولت است.

وی در مورد فیش‌های حقوقی که چند ماه اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: فیش‌های حقوقی کاری ناجوانمردانه بر علیه خدمات دولت تدبیر و امید بود اما ذکر این نکته ضروری است که چه فیش‌های حقوقی و چه اختلاس‌ها در دستگاه‌هایی رخ داده است که ذی‌حسابی نداشتند.

وی همچنین بیمه را ظرفیت خوبی در استان برشمرد و افزود: میزان پرداخت خسارت کمتر از مبلغ وصولی بیمه بوده است که نشان از اقبال مردمی به دفاتر بیمه به عنوان ظرفیتی مناسب دارد که رشد پرداخت حق بیمه ۳۸ درصد و پرداخت خسارت ۳۳ درصد بوده که ضریب نفود 0/9درصدی را نشان می‌دهد.

سایه‌میری در مورد سهام عدالت گفت: یک شرکت کلان سرمایه‌گذار به استان ایلام آمده است تا امور مربوط به خرید و فروش سهام را انجام دهد اما در سطح کلان هدف دولت در این بخش خرید کالا در قالب سهام عدالت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ویرا، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395، کدخبر: 3861، www.weera.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
تورم توی سوپر سرکوچه ما و گوشت و مرغ فروشی محله ما و اجاره خونه در شهر ما و گرفتن خدمات دولتی در کشور ما، بالای 15 درصد است. یک شهروند از ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین