پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
در کشور ما، فعالیت «کارآگاه خصوصی» قانونی نیست؛ اما ماجرای کارآگاه «خصوصی» آن‌چنان‌که در برخی کشور‌ها وجود دارد، نیز به تازگی در کشور ما باب شده؛ موسساتی بدون داشتن مجوز از نهاد‌های قانونی که خدمات خاصی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.
شعار سال: مدتی است بر تعداد موسسات خصوصی و بدون مجوزی که در زمینه کارآگاهی خصوصی کار می‌کنند، افزوده شده و این موسسات، با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند-کشف خیانت، چک، ازدواج، بادیگارد شخصی- مشتریان بسیاری دارند. اما شایع‌ترین مسئله‌ای که در مورد آن به این موسسات مراجعه می‌شود، خیانت زناشویی است؛ ماجرایی که همواره از یک شک ساده آغاز شده و به یک خوره روح تبدیل می‌شود. با توجه به افزایش این مشکل در سطح جامعه و کاهش نسبی وفاداری افراد به کانون مقدس خانواده، می‌توان اذعان کرد که کار و بار این موسسات، بسیار سکه است.

ارتباط با یک موسسه خصوصی در پوشش مشتری

 برای گرفتن اطلاعات بیشتر با یکی از این موسسات خصوصی کاراگاهی تماس گرفتیم و در خواست «بپا» برای مورد خیانت کردیم؛ فردی که پاسخ داد، در رابطه با تحقیق در مورد خیانت، گفت مدتی است این موسسه برای چنین مواردی از «بپا» استفاده نمی‌کند، بلکه در خودرو و محل کار فرد مشکوک دستگاه شنود کار می‌گذارد، این روش برای مشتری در حدود ۳ تا ۵ میلیون، هزینه دارد و این موسسه، با ارتباطاتی که دارد کار گذاشتن شنود را انجام می‌دهد. اما یک موسسه دیگر، در همین رابطه و نیز در مورد تحقیق برای ازدواج گفت که به صورت تلفنی، جوابگو نیست و باید ارتباط و «معامله» حضوری باشد؛ حضوری بودن در قاموس این موسسه، نه در مکان و دفتر موسسه بلکه به صورت قرار و در جای شلوغ بود؛

کشف خیانت؛ موردی که می‌تواند حقیقت نداشته باشد!

در ملاقات حضوری، کارآگاه موسسه توضیح داد که توسط بپاهایی، فرد مورد نظر به‌صورت نامحسوس و حرفه‌ای زیر نظر گرفته و تعقیب می‌شود، ضمن این که از فرد عکس و فیلم هم تهیه می‌شود و شنود انجام می‌گیرد و به راحتی می‌توانند مورد خیانت را کشف کنند. پرسش مهم این بود که آیا تمام مواردی که در این مورد به این موسسه ارجاع داده شده، به کشف خیانت منجر شده، یا نه مواردی هم بوده که طرف مشکوک، مشکلی نداشته و پاک و مبرا بوده است؟ کارآگاه مذکور توضیح داد که معمولا در ۹۹درصد موارد، خیانتکاری مورد مشکوک ثابت می‌‎شود! اما در مورد تحقیق برای ازدواج این درصد کاهش پیدا می‌کند. چرا؟ چون امر خیر در کار است و ما تنها تلاش می‌کنیم به صورت کلی ثابت کنیم که فرد مناسب است یا نه. بازهم پرسش ما که چرا فقط به‎طور کلی؟ پاسخ:، چون زندگی پیش از ازدواج افراد به زندگی پس از ازدواج آن‎ها ربطی ندارد و خیلی‎ها پس از ازدواج سربه راه می‌شوند!

حتی اگر چیزی نبود؛ ما یک چیزی می‌سازیم!

وکیلی که بیشتر مراجعانش افرادی هستند که از سوی همسر خیانت دیده‌اند، در مورد کارآگاهان خصوصی چنین توضیح می‌دهد: این افراد معمولا ماموران بازنشسته هستند و به‌واسطه شغل سابق خود، روابط خوبی با همه نوع افراد در هر زمینه‌ای دارند و گاهی حتی می‌توانند از اشرار هم برای مقاصد مشتری استفاده کنند. اما این‌طور نیست که ۹۹ درصد موارد درخواست کشف خیانت یا تحقیق برای ازدواج، درست باشد. برخی از مراجعان من که از طریق همین افراد، شک‌شان به یقین بدل شده، پس از مراجعه به وکیل یا دادگاه و تحقیقات واقعی بیشتر، متوجه شده‌اند که چنین موردی وجود نداشته و اینان تنها و تنها «داستان» و مدارک غیرواقعی کارآگاهان خصوصی را باور کرده‌اند؛ این موسسه‌ها در میان خود یک شعار دارند: «گر چیزی پیدا نکردی، خودت یک چیزی بساز». چرا که دوام و بقای این موسسات بر «کشف» ماجراست و باید بتوانند بر شک مشتری صحه بگذارند تا هم دستمزد بیشتری دریافت کنند و هم نشان دهند که تبحر خاصی در این زمینه دارند و از این طریق، خود را تبلیغ کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فراز، تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰، کدخبر:۴۹۴۰۸، www.farazdaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین