پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
سردار مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره محرومیت‌های مشمولان غایب، اظهار کرد: مشمولان خدمات سربازی، در موعد مقرر که به سن سربازی برسند، در کشور ما یعنی وارد سن ۱۹ سالگی شوند، باید وضعیت خدمتشان را تعیین تکلیف کنند.
شعار سال: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره محرومیت‌های مشمولان غایب، توضیحاتی داد.

سردار مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره محرومیت‌های مشمولان غایب، اظهار کرد: مشمولان خدمات سربازی، در موعد مقرر که به سن سربازی برسند، در کشور ما یعنی وارد سن ۱۹ سالگی شوند، باید وضعیت خدمتشان را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشمولان در حال ادامه تحصیل هستند که معافیت تحصیلی میگیرند، گفت: کسانی که به هر دلیلی به خدمت سربازی نیایند و غیبت غیر موجه داشته باشد و در دوره مقرر اعلام نکنند، در دوران سربازی اضافه خدمت می‌گیرند.

سردار مهری افزود: مشمولانی که از یک روز تا سه ماه غیبت داشته باشند ۳ ماه اضافه خدمت، مشمولانی که بیش از ۳ ماه غیبت داشته باشند ۱۸۰ روز غیبت (غیبت پشت دفترچه) برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد:، اما اگر در دوران خدمت خوب رفتار کنند، فرمانده از آن‌ها راضی باشد و مشکل انضباطی نداشته باشند دو سوم و یا همه مدت غیبت بخشیده می‌شود.

وی گفت: طبق مصوباتی که مجلس داشته است، افرادی که غیبت سربازی دارند، محرومیت‌هایی که در تسهیلات بانکی، شرکت در انجمن‌ها و انتخابات برای آن‌ها درنظر گرفته شده است، هنگام خروج از کشور هم محدودیت دارند و استخدام غایبان خدمت در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

سردار مهری بیان کرد: کلیه شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی بنابر ماده ۶۳ قانون، اگر مشمول غایب را به کار گرفتند جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد:صاحبان مشاغل در صورت استخدام سرباز غایب باید حدود ۱۶ میلیون تومان جریمه پرداخت کنند که اگر برای بار دوم تکرار شد جریمه آن‌ها دو برابر می‌شود و برای بار سوم مدیر آن کارگاه خصوصی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

سردار مهری گفت: مشمولانی که نمی‌خواهند در سال‌های اول، به خدمت بروند باید دلیل موجه برای خدمت داشته باشند و بهتر است مشمولان وظیفه از همان ابتدا وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: همچنین از اول آذر ماه سال ۹۹ برای سربازان متاهل مساعدت‌هایی از جمله ۲ ماه کسری برای این افراد و به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: به افراد متاهل مانند کادر‌های انتظامی حق کادری تعلق میگیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1399، کدخبر: 7645788، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
واقعا هم بايد در زمينه سربازي بين كسايي كه ميرن و كسايي كه فراري هستن فرقي باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین