پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۹۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اولین آمار احصا شده مشخص شده، امسال ۶۰ هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند که این رقم خوشبختانه نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه است.

شعار سال: رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 99-1400، 80 هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند.
 
وی با بیان اینکه در اولین آمار احصا شده مشخص شده، امسال 60 هزار کلاس اولی با داشتن 6 سال تمام برای مدرسه ثبت‌نام نکردند و از تحصیل بازماندند، افزود: این رقم خوشبختانه نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.
 
حکیم زاده ادامه داد: امسال پیش‌بینی ما برای ثبت نام کلاس اولی‌ها یک میلیون و 638 هزار و 469 نفر بوده است که تاکنون یک میلیون و 756 هزار 766 نفر در مدارس ثبت نام کردند.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این میزان به نسبت پیش‌بینی ثبت نام ناخالص 107.22 است که آمار امیدوار کننده ای برای ماست.

وی گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و نتایج ارزشیابی‌های هر سال پیش‌بینی ما برای ثبت نام کلاس اولی‌ها متفاوت است و هر سال براساس موالیدی که مشمول ثبت‌نام می‌شوند پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گیرد.
 
حکیم زاده درباره تحصیل کودکان کار گفت: وزارت آموزش و پرورش با برنامه ستاد مبادی بی سوادی تمام تلاش خود را به کار بسته است که کودکان را در هر شرایطی که هستند ثبت نام کند و در این زمینه ما یک تفاهم‌نامه در سطح ملی امضا کردیم.
 
وی درباره این تفاهم نامه تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه با وزارت رفاه و سازمان بهزیستی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: هر کودکی که برای تحصیل به ما معرفی شود موظف به ثبت نام او هستیم و در این راستا نه تنها کودکان ایرانی، کودکان اتباع را نیز در مدارس ثبت‌نام می‌کنیم.
 
وی گفت: به‌رغم شرایط دشوار بیش از نیم میلیون از کودکان اتباع در مدارس ایران تحصیل می‌کنند که امسال با توجه به شرایط افغانستان تعدادشان افزایش پیدا کرده است.
 
حکیم‌زاده گفت: آن چیزی که بر عهده آموزش و پرورش باشد را پیگیری می‌کنیم که شامل ثبت نام دانش آموز و ایجاد فرصت دسترسی است و علاوه بر این با شناسایی کودکانی که به هر دلیلی در مدارس ثبت نام نکردند و ارسال اسامی آن‌ها به استان ها برنامه منظمی داریم.
 
وی درباره بازماندن از تحصیل برخی از دانش آموزان به دلایل شرایط اقتصادی و فرهنگی خانوادهها افزود: امیدوار هستیم با ظرفیت خوب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بتوانیم کودکانی که با این مشکل مواجه می‌شوند را مورد حمایت قرار دهیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار:9 دی 1400، کدخبر: 1279363، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
آمار دانش آموزان رو دادین دستتون درد نکنه ولی از پارسال تا امسال چکار براشون کردین که بتونن برن مدرسه؟ فقط اطلاع رسانی!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین