پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
در فیلم کمال الملک، مظفرالدین شاه قاجار از اتابک می‌پرسد که گویا قصد سفر دارد و او هم می‌گوید بله سفر حج. می‌پرسد از کدام مسیر؟ می‌گوید از روسیه. می‌گوید که از این راه به خدا نمی‌رسی حاجی، به خانه خدا شاید! قیاسی مع الفارق است، اما جمهوری ایران در آستانه اجرای سیاست جهش بزرگ است. دادن امتیاز برای کسب حمایت روسیه و چین، همراه با اخذ امتیازات آتی در برجام، می‌تواند فضا را برای نفس کشیدن و آغاز راهبرد جهش بزرگ فراهم کند. مشروط بر اینکه رویه‌های قبلی کنار گذاشته شود و حاکمیت پذیرای تخصص محوری و شایسته سالاری گردد. تداوم فعالیت رانت طلب‌های اصلاح طلب و اقدامات پوپولیستی گروه‌های اصول گرا، می‌تواند نابود کننده فرصت جهش بزرگ باشد. هوشیار باشیم.
شعار سال: کمال الملک فیلمی ایرانی در ژانر درام، تاریخی به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی در سال ۱۳۶۲ است که به زندگی نقاش برجسته ایرانی، کمال‌الملک می‌پردازد. نقش اصلی فیلم (شخصیت کمال الملک) را جمشید مشایخی بازی کرده‌است و عزت‌الله انتظامی نقش ناصرالدین شاه را برعهده دارد و مظفرالدین شاه با بازی علی نصیریان نقش‌آفرینی شده‌است. همچنین محمدعلی کشاورز نقش اتابک و داود رشیدی نقش رضا شاه را ایفا می‌کند. در این فیلم دیالوگی تاریخی وجود دارد: از این راه بخدا نمی‌رسی حاجی، به خانه خدا شاید.

مظفرالدین شاه قاجار از اتابک می‌پرسد که گویا قصد سفر دارد و او هم می‌گوید بله سفر حج. می‌پرسد از کدام مسیر؟ می‌گوید از روسیه. می‌گوید که از این راه به خدا نمی‌رسی حاجی، به خانه خدا شاید!
تعداد بازدید : 393

قیاسی مع الفارق است، اما جمهوری ایران در آستانه اجرای سیاست جهش بزرگ است و دیالوگ این فیلم باید آویزه گوش گردد. آنقدر در حاشیه قرار گرفتیم و امتیازات ریز و درشت داده شده که تداوم آن نه امکان پذیر است و نه به صلاح. بر این قاعده، نظام تصمیم به باز طراحی ارتباطات خود در سطوح بین الملل برای تامین منافع ملی بشکل ایفای نقش در قالب کشوری مرتبط و در عین حال مستقل گرفت. امتیازاتی به کشور چین و روسیه در قالب معاهدات درازمدت تامین منافع متقابل داده شد و نوعی جایگاه یابی خاص برای جمهوری اسلامی ایران، پیش بینی گردید.

مسلما این داستان همراه با ارایه و اخذ امتیازات آتی در برجام بوده و این سه پایه، می‌تواند مقدمات اجرای راهبرد جهش بزرگ را فراهم سازد. منتقدین معتقدند که در صورتی می‌توان انتظار ایجاد فضای نفس کشیدن و آغاز راهبرد جهش بزرگ را داشت که رویه مدیریتی، سیاستگذاری و تعامل حاکمیت با شهروندان هم دچار تغییر شده و از الگوی شایسته سالاری، به گزینی، مشارکت حداکثری، فضای باز و مواردیه مانند همراه باشد.
در واقع باید رویه‌های قبلی کنار گذاشته شود و حاکمیت پذیرای تخصص محوری و شایسته سالاری گردد. تداوم فعالیت رانت طلب‌های اصلاح طلب‌ها و اقدامات پوپولیستی گروه‌های اصول گرا، می‌تواند نابود کننده فرصت جهش بزرگ باشد. هوشیار باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین