پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید به همه وعده ها و برنامه هایی که به مردم داده اند پایبند است و ما نیز ملزم به تحقق آنها هستیم.
شعارسال: علیرضا آشناگر روز شنبه در آیین معارفه فرماندار سقز، افزود: نیروهایی که در استان کردستان به عنوان مدیر انتخاب شده اند نیز این برنامه ها را قبول دارند.

*** خواستگاه دولت یازدهم طیف، طبقه و یا جریان خاصی نیست

وی اظهار کرد: هر دولت منتخبی خاستگاهی دارد و آرای خود را ناشی از یک خاستگاه، طیف، طبقه و یا عناصر جریان سیاسی می داند و این خاستگاه به لحاظ گستردگی حضور اقشار مختلف مردم و نیروهای حامی دولت، طیف گسترده ای هستند و تنها منحصر به یک حزب، طیف و جریان خاصی نیستند.

وی گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، ملت ایران رویه های اجرایی دولت قبل را بویژه در حوزه اقتصادی و شیوه ای که برای توسعه متوازن کشور به کار گرفته می شد را مردم مفید نمی دانستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: این مسئله را عامه مردم که تورم 40 درصدی را مشاهده کردند و شاهد نوسانات اقتصادی بودند تا اقتصاد دانانی که از ابتدا به اینگونه تصمیمات اعتراض داشتند، دیدند و در نهایت یک مجموعه ای از نارضایتی را به دنبال داشت.

وی گفت: این نارضایتی ها موجب شد که ملت ایران به شیوه ای کاملا متمدنانه در عرصه انتخابات به گفتمانی که فکر می کردند می تواند مشکلات کشور را حل کند رای دهند.

به گفته وی عده ای با مشی سیاسی دولت تدبیر و امید اختلاف دیدگاه داشتند که انتخاب دکتر روحانی یک نقطه تعادل بود.

آشناگر با بیان اینکه این انتخاب یک راهکار اساسی برای جامعه ای بود که می خواست سیر توسعه را بپیماید، افزود: انتخاب دکتر روحانی دوری از افراط و تفریطی بود که ممکن بود در دولت های گذشته وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتدال باید محور همه اقداماتی باشد که مسوولان ما باید دنبال می کنند، اظهار کرد: از این رو گفتمان اعتدال در انتخابات مورد قبول مردم بود و برای تحقق این گفتمان باید حتما الزامات را فراهم کنیم.

آشناگر با اشاره به اینکه دولت نهم در همان سال 84 که روی کار آمد، همزمان با آغاز تدوین برنامه چشم انداز 20 ساله برای کشور بود، اظهار کرد: بر اساس چشم انداز، کشور باید در سال 1404 قدرت برتر منطقه باشد اما اکنون با گذشت 9 سال از تدوین برنامه، که هفت سال آن متعلق به دولت قبل بوده است، در برخی از عرصه ها مطابق چشم انداز پیش نرفته ایم و حتی در برخی موارد عقب گرد نیز داشته ایم.

وی ادامه داد: در برخی حوزه ها نیز همچون علم و فناوری به افق چشم انداز نزدیکتر شده ایم اما در مجموع توفیق زیادی نداشته ایم.

به گفته وی برخی از شهرستان ها همچون سقز باید از محل اعتبارات، سهم بیشتری می داشتند در حالی که بعد از رکود و نوسانات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، منابع درآمدی دولت متناسب با نیازهای کشور نبود و در سال های گذشته میزان تخصیص اعتبارات در کردستان تنها 38 درصد بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: بنابراین نمی توانیم توقع داشته باشیم که یک جهش کلی در استان صورت گیرد.

*** توقع مردم از دولت جهش اقتصادی است

آشناگر توقع مردم و دولت را برداشتن گام های بلند در حوزه اقتصاد دانست و گفت: منابع کشور باید در جهت توسعه صرف شود، در غیر این صورت فضا به سمت تصمیمات خلع الساعه و پروژه های غیرضروری که در دولت قبل پیش آمد، می رود.

وی اظهار کرد: اکنون این پروژه ها برای دولت تدبیر و امید به یک دردسر، مصیبت و معضل تبدیل شده اند.

به گفته وی، دولت تدبیر و امید به دنبال این است که در استان کردستان پروژه های زیرساختی و اساسی تعریف کند و زیرساخت های توسعه کردستان را تامین کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان، افزود: دولت تدبیر و امید در کردستان به این نتیجه رسیده است که در حوزه راه مشکل جدی وجود دارد و از این رو برنامه ها در راستای تقویت و توسعه راه های استان است.

*** گفتمان توسعه ای باید در ذیل گفتمان اعتدال در استان شکل بگیرد

آشناگر توسعه استان را یکی از اولویت های دولت در استان عنوان کرد و گفت: در ذیل گفتمان اعتدال باید حتما یک گفتمان توسعه ای را در استان حاکم کرد که نخبگان، فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه ها باید آن را در جامعه تعمیم دهند و به عنوان یک مطالبه کلی و عمومی مطرح کنند.

وی از فرماندار و مسوولان منطقه خواست در راستای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه همه جانبه تلاش کنند.

وی گفت: شهرستان سقز از نظر نخبگان و نیروی انسانی غنی یکی از شهرستان های برتر استان است که در زمینه توسعه ای، نظریه پردازان و نخبگان سقزی می توانند دولت را بهتر و بیشتر کمک کنند.

آشناگر افزود: برخی در تعریف اعتدال مدنظر دولت تدبیر و امید، آن را تقسیم مناصب، مدیریت ها و مسوولیت ها می دانستند که این درست نیست.

*** مدیران بر اساس مشورت با نخبگان و شایستگان انتخاب شده اند

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران، بر اساس مشورت از میان کارشناسان و شایستگان، مدیران را انتخاب کرده ایم که شاید گرایشات خاص سیاسی هم داشته باشند.

وی گفت: کردستان نیروهای اصولگرایی هم داشته است که در پست های خود تثبیت شده اند ولی مقید به توسعه استان و معتقد به برنامه ها و سیاست های دولت هستند.

آشناگر افزود: چیدمان مدیریت در مرحله تکمیل شدن است، قدری با تامل و نسبتا با سرعت بیشتر این چیدمان دنبال شد.

*** تمام فرمانداران کردستان بومی هستند

به گفته وی تمام فرمانداران منصوب شده اند و 100 درصد فرمانداران استان کردستان برای نخستین بار از میان نیروهای بومی انتخاب شده اند که این مطالبه جدی مردم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سقز قدری فرایند انتخاب فرماندار طول کشید، اظهار کرد: اولین اقدام ما سقز بود، اما بنا نیست که استبداد رای دشته باشیم چرا که مقید به مشورت هستیم و به همین خاطر فرایند انتخاب فرماندار طولانی شد.

آشناگر با بیان اینکه در همه شهرستان ها برای انتخاب فرماندار، با نماینده مردم در مجلس، امام جمعه، فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخابات روحانی هماهنگ می کنیم، افزود: در رابطه با انتخاب فرماندار سقز علاوه بر این بخش ها، از دو معاون استاندار که اهل سقز هستند نیز مشورت خواستیم.

وی با اشاره به اینکه 10 گزینه برای فرمانداری سقز داشتیم، گفت: برای ما داشتن سابقه کاری، تعامل با مردم، داشتن فهم سیاسی و مومن به برنامه های دولت در انتخاب فرماندار سقز مهم بود.

*** انتخاب فرماندار سقز حاصل یک توافق کلی است

وی اضافه کرد: انتخاب آقای ورمقانی به سمت فرماندار سقز در واقع حاصل یک تفاهم کلی بوده است.

آشناگر گفت: بلوغ سیاسی مردم سقز بالا است و از این رو در انتخاب فرماندار جدید، فردی با تجربه و با دید توسعه ای انتخاب کردیم و معیار ما برای انتخاب، قومی و مذهبی نبوده است.

به گفته وی بر اساس آموزه های دینی، تقوا و شایستگی معیار انتخاب مدیران است و دولت تدبیر و امید معتقد است که باید زمینه برای پرورش نخبگان در کشور فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان از فعالیت های فخری در مدت 25 ماه مدیریت در سقز قدردانی کرد و گفت: آقای فخری از آنچه در اختیار داشت دریغ نکرد.

وی افزود: به نظر ما در ایجاد مشکلات در دولت گذشته مدیران میانی تقصیر چندانی نداشتند چرا که مجری برنامه و سیاست های دولت خود بودند.

آشناگر گفت: برخی از مدیران در کرستان فعال اند و انگیزه لازم را برای کار دارند که آقای فخری یکی از این مدیران است که امیدواریم بتوانیم در جای دیگر از خدمات وی استفاده کنیم.

وی از فرماندار جدید به عنوان کسی که سابقه جهادی دارد یاد کرد و گفت: با این روحیه جهادی می تواند منشا توسعه شهرستان سقز باشد.

*** فرماندار جدید سقز اهل تعامل است

آشناگر افزود: فرماندار جدید سقز اهل تعامل است، فهم سیاسی خوبی دارد و از نیروهای فعال در انتخاب دکتر روحانی بود.

به گفته وی فرماندار جدید قدرت تعامل با نیروهای مرجعی چون امام جمعه، فعالان سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس و دستگاه های نظامی و امنیتی را دارد.

وی از همه مدیران، نخبگان و دستگاه ها خواست که بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و جناحی به فرماندار کمک کنند.

وی استان کردستان را استانی فرهنگی خواند و گفت: سقز نیز قطب فرهنگی استان کردستان است و نیروهای فهیم، باسواد و کارشناس زیادی دارد که انتظار می رود فرماندار با بهره گیری از آنها به عناصر فرهنگی نیز توجه جدی داشته باشد.

*** فضای فرهنگی و سیاسی استان کردستان فضای باز است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان فضای فرهنگی استان کردستان را باز و خوب دانست و اظهار کرد: سقز نیز شهرستانی فرهنگی است و توقع می رود که به امور فرهنگی در این شهرستان توجه ویژه و جدی شود.

آشناگر افزود: فرماندار نماینده عالی دولت در شهرستان است و سقز هم چون فرمانداری ویژه است، فرماندار آن اختیارات معاون استاندار را دارد.

وی گفت: امیدوارم فرماندار بتواند با قدرت، سیاست های دولت را دنبال کند و فرماندار اگر تا امروز فعال سیاسی بوده است، امروز یک مدیر سیاسی و متعلق به آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: همه اقشار مردم باید به فرماندار دسترسی آسان داشته باشند و از نظریات خیرخواهانه همه گروه های مرجع استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواستار استفاده از نظرات نهادهای مردمی و تشکل های مردم نهاد شد و گفت: فرماندار در شهرستان باید فرهنگ گفت و گو را باب کند، چرا که برخی از سوتفاهمات به دلیل عدم گفت و گو و برداشت های منفی صورت می گیرد.

وی خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور همه گروه ها و سازمان های مردم نهاد شد و اظهار کرد: از نظرات افراد برنامه ریز و متخصص در تمامی حوزه ها استفاده شود.

وی از فرماندار سقز خواست خود را در منطقه محصور نکند و مسائل را به مسوولان مافوق خود در سطح استان و کشور منعکس کند.

آشناگر با اشاره به اینکه برای تحقق زیرساخت ها تلاش شود، اظهار کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نقطه ای حد فاصل بانه و مریوان هستیم.

وی ادامه داد: راه اندازی بازارچه سیف سقز راه پیگیری می کنیم و با جابجایی این بازارچه نیز موافقت شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 3 آبان 1393، کدخبر: 81362579 (4304994)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
مردم تنها در صورتی میتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند که پشتیبان سیاست های دولت باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین