پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
جذب دانشجوی خارجی می‌تواند به چند دلیل پیشرانی یک کشور در رشته‌های علمی خاص، بومی بودن رشته‌های علمی معین در یک کشور (مثلا زبان فارسی در ایران یا الهیات و علوم اسلامی)، مسائل و استلزامات سیاسی - فرهنگی، ارزان بودگی تحصیل آکادمیک در یک کشور و مواردی همانند صورت پذیرد. از وزارت عتف می‌خواهیم که وضعیت آماری دانشجویان خارجی را در این چند حوزه مشخص کند. همچنین کشور‌های مبدا دانشجویان را مشخص سازد. آیا زمان آن نرسیده که بجای مانور آماری، واقعیات را درک کنیم. دارد دیر می‌شود، متوجه هستید؟
شعار سال: تعدادی از دانشجویان خارجی، ایران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند. پیشرفت علمی ایران و دانشگاه‌ها در سطح بین المللی دلیل افزایش تعداد دانشجویان خارجی بوده است.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین المللی در ایران مشغول تحصیل هستند. این موضوع کمک می‌کند تعامل فرهنگی و علمی در آینده تسهیل و تقویت شود.

رسیدن به ۷۵ هزار دانشجوی بین المللی یکی از اهداف در برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور است که ۱۵ هزار دانشجوی خارجی بیش از این میزان تحصیل می‌کنند. شما می‌توانید ادامه این گزارش را در فیلم زیر مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 20

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۰۴۲۸۵۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین