پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
علی مطهری نماینده سابق مجلس در توئیتی هیجانی (البته متاثر از دغدغه‌های درونی و حب وطن)، متاسفانه مرتکب جرم‌های چند گانه شده و با توجه به شناختی از وی داریم، تقاضا می‌کنیم قبل از دیر شدن، توئیت را اصلاح نمایند. وی در توئیت اخیر خود، دو متهم (شما بخوانید مجرم بدلیل جرم اثبات شده غیر قابل انکار) به قتل در شیراز و اهواز را حیوان ادم نما نامیده و همچنین برایشان حکم اعدام صادر کرده است؟
شعار سال: توئیت هیجانی علی مطهری می‌تواند از نظر قانونی کار دستش دهد. هرچند که می‌دانیم، نامبرده بر اساس حب وطن و احساس مسئولیت و متاثر شدن از وضعیت نامناسب پیش آمده اقدام به بیان چنین عباراتی نموده و انگیزه معنوی اثبات جرم در او وجود ندارد.

علی مطهری در توئیتی عاملان دو اقدام وحشیانه در شیراز (منجر به شهادت کادر نیروی انتظامی) و اهواز (قتل زنی ۱۷ ساله توسط همسر) را حیوان آدم نما نامیده است؛ که مطابق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود.

وفق اصل ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

همچنین ایشان درخواست اعدام دو متهم را داشته که وفق قانون چنانچه متهم قتل در اهواز، فاقد شاکی خصوصی باشد، حداکثر از جنبه عمومی ارتکاب جرم به ۳-۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

علی مطهری به اشتباه در مقام قضا!
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
خیلی تحلیل جالب و کاملی بود. از مشاور حقوقی تون تشکر کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین