پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
چهار رستوران در زمان استاندار اسبق خوزستان (مقتدایی) در حریم رودخانه کارون ساخته شده است که می‌گویند محیط زیست و حریم رودخانه را زیر پا گذاشته و قانون را دور زده اند، اما صدای هیچ کس در نیامده است. شهرداری می‌گوید که از من مجوز نگرفته اند و همه چیز را در استانداری دنباله گیری کنید. بعد از این همه سال متولیان جدید هم فقط به همین که این کار در زمان ما انجام نشده بسنده کرده اند؟ آیا دستور جدید رئیسی برای عقب نشینی ۶۰ متری از ساحل دریا و یا دستور اژه‌ای در خصوص آزاد سازی حریم رودخانه‌ها و تخریب ویلای دولتی در دل رودخانه چالوس، درباره سازه‌های غیرقانونی ساخته شده در دل کارون اجرا می‌شود؟
شعار سال: مقتدایی استاندار سابق خوزستان می‌گوید که در طی این مدت به ارگان هایی، چون دیوان محاسبات اداری، دادگستری رفته و پاسخ داده ام، در کار‌های انجام شده زمان من مطلقا وارد آب نشده ایم، بحث ساحل بوده و این ساحل بعد از بازنگری بر اساس سد‌های احداثی برآورد شده، یک زمانی دبی رودخانه‌ها در سیلاب ۴ هزار مترمکعب بود الان در شرایط فعلی به ۱۸۰ متر مکعب هم نمی‌رسد، در شرایط سیل ۲ سال قبل دبی ۲ هزار متر مکعب بود، اما باز هم اتفاقی نیفتاد.

یک فعال اقتصادی در این باره می‌گوید: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات زیر ساختی استان را صرف ساخت ۴ رستوران در ساحل کارون کرده اند، در کجای دنیا دولت رستوران می‌سازد؟ حتی در کشور‌های در حال توسعه رستوران در اختیار بخش خصوصی است، این اعتبار مربوط به زیر ساخت‌ها بوده در حالیکه رستوران زیر ساخت نیست، زیر ساخت‌ها شامل؛ جاده، آموزش، بهداشت، درمان، سلامت و ارتباطات است و ما اعتبارات توسعه آن را به رستوران سازی داده ایم آنهم فقط با این نگاه که در کارون گردشگر جمع کنیم! در حالیکه می‌توانستند با فراخوان و دریافت طرح‌ها آن را به بخش خصوصی بسپارند.

علی دژمان بیان می‌کند: نکته دوم این است که رستوران‌ها با خرج اعتبارات ساخته شده و حالا آن‌ها را به بخش خصوصی می‌دهند! بعد از ۵ سال مستهلک می‌شوند و هزینه‌های دولت جبران نمی‌شود و به امان خدا می‌ماند تا با یک هزینه پایین به بخش خصوصی داده شوند، از نظر ساختاری نیز در حریم رودخانه بودند و خیلی از سیستم‌های آبی که برای آن‌ها پیش بینی شده در جدل‌های جزیره اند، همه این معضلات به این علت است که نگاه‌ها به قضایا آنی است و به دنبال حل فوری مسائل هستیم.

ساخت و ساز در درون رودخانه کارون! مگر می‌شود؟

یک مقام مسئول درباره تخریب این بنا‌های غیر مجاز عنوان می‌کند: ما نمی‌توانیم ذهنیت عوام را نسبت به خراب کردن پروژه‌ای که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته را سامان دهیم آن‌ها به عنوان شهروند می‌گویند چرا پول بیت المال را هدر می‌دهند؟ و این سوالی است که به راحتی نمی‌توان توضیح داد. چگونه سازمان آب و برق ساخت هتلی که در فاصله ۵۰۰متری از حریم رودخانه درحال پی ریزی است را غیر قانونی و در حریم رودخانه می‌داند، اما درباره ساخت و ساز‌های بی شماری که در دل رودخانه و در حریم کارون درحال ساخت هستند روزه سکوت گرفته است؟

تعداد بازدید : 4

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین