پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در چندسال گذشته به یکی از موضوعات مهم فوتبال کشورمان تبدیل شده و شایعاتی را درخصوص تعلیق فدراسیون فوتبال ازسوی فیفا، مطرح کرده بود که به‌نظر می‌رسد حواشی پیرامون آن حل‌وفصل شده است.

شعار سال:از زمانی که شهاب عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده، درگیر حواشی مختلفی شده و از همان زمان تیغ تیز انتقادها، او و فدراسیون تحت امرش را هدف قرار داده است؛ از چگونگی تایید صلاحیت و برنده‌شدن در انتخابات گرفته تا قصه ارتباط با جادوگران و بحث خوبان عالم و ماجرای تایید اساسنامه که به‌گفته برخی رسانه‌ها، اعضای هیات‌رئیسه را به‌شدت عصبانی کرده است تا جایی که برخی اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به عدم شفافیت و اقدامات خودسرانه رئیس و مشاور حقوقی وی یعنی رفیعی به‌صورت علنی موضع‌گیری کرده‌اند. اخیرا عنوان شد فیفا اساسنامه را پذیرفته و به فدراسیون ایران تبریک گفته اما عدم شفافیت دراین‌باره، باعث شده است از داخل فدراسیون علیه رئیس فدراسیون انتقادهای تند و تیزی مطرح شود.
 
غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال دراین‌باره یعنی تصویب اساسنامه هفته گذشته گفته بود فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود را بابت اقداماتی که درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذی‌صلاح ملی انجام شده است، اعلام کرد و سایت رسمی فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه نوشت: «موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در چندسال گذشته به یکی از موضوعات مهم فوتبال کشورمان تبدیل شده و شایعاتی را درخصوص تعلیق فدراسیون فوتبال ازسوی فیفا، مطرح کرده بود که به‌نظر می‌رسد حواشی پیرامون آن حل‌وفصل شده است.» چند روز پیش نیز حسین زهی، نماینده مجلس در واکنش به این اتفاق در گفت‌وگو با «فرهیختگان» عنوان کرده بود وقتی اساسنامه تایید شده باشد دیگر نیازی به مصوبه دیگری نیست و اتفاقا این موضوع باعث خوشحالی مجلس است.
 
حالا این اتفاقات باعث شده است یک تنش و موج انتقادی جدید علیه فدراسیون فوتبال ایجاد شود. این درحالی است که از طرف منتقدان، فدراسیون متهم به آن شده است که قصد دارد با خارج‌کردن مجلس از روند اصلاح اساسنامه به‌نوعی مقابل قوه‌مقننه بایستد یا به آن دهن‌کجی کند. بر همین اساس شنیده می‌شود احمدرضا براتی به‌همراه مهرداد سراجی و احسان اصولی نیز در گلایه به عدم شفافیت‌های موجود اعتراض‌هایی را مطرح کرده‌ و درخواست عزل موقت را ارائه کرده‌اند، اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برای عزل موقت باید 8نفر از 11نفر عضو هیات‌مدیره فدراسیون فوتبال این درخواست را امضا کنند که فعلا گویا 2 تا 3نفر این درخواست را امضا و مطرح کرده‌اند، البته گویا طبق گزارش‌های موجود، اراده‌ها برای برکناری عزیزی‌خادم ازسوی برخی نهادهای ذی‌ربط سیاسی نیز جدی است اما در هر صورت باید منتظر ماند تا سرنوشت این ماجرا مشخص شود و چه‌بسا طی روزهای آینده اتفاق‌های عجیب‌وغریبی در فدراسیون فوتبال به‌وقوع بپیوندد.
 
پشت‌پرده پشت کردن مجلسی‌ها به عزیزی‌خادم
 
رئیس فدراسیون فوتبال با وجود ردصلاحیت حیدر بهاروند برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال، یک‌سال است او را به‌صورت غیرقانونی به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال منصوب کرده است. این اقدام رئیس فدراسیون فوتبال برای ایستادن مقابل قوانین، حالا مخالفانی دارد و شنیده می‌شود نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون ورزش و سایر نمایندگان مانند قاضی‌زاده‌هاشمی و فروردین که پیش از این در معیت رئیس فدراسیون در مراسم مختلف او را همراهی می‌کردند نسبت به این انتصاب و حمایت خادم از بهاروند از وی نومید شده‌اند و همین موضوع باعث شده است اختلافات جدی بین مجلسی‌ها با رئیس فدراسیون فوتبال ایجاد شود.

نقش بهاروند در موضع‌گیری مجلس علیه رئیس فدراسیون فوتبالنقش بهاروند در موضع‌گیری مجلس علیه رئیس فدراسیون فوتبال
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان  ، تاریخ انتشار:21 بهمن1400، کدخبر: 69371، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
فدراسیون هم با این مسائل درگیر شده و شاید کلا وظایفش رو یادش میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین