پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
داریوش مصطفوی از مصوبه هیات رئیسه نداشتن حکم عزیزی خادم برای اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرد.
شعار سال: شهاب عزیزی‌خادم، رئیس معزول فدراسیون فوتبال در شهریور ۱۴۰۰ با صدور احکامی اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال را منصوب کرد.

بی‌اطلاعی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای از مصوبه نداشتن حکم عزیزی خادم

در بند دو ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال که مربوط به رکن صدور مجوز است آمده: رکن صدور مجوز، متشکل از هیات بدوی و هیأت استیناف می‌باشد. هریک از هیأت‌های بدوی و استیناف شامل یک رئیس، یک معاون و تا سه عضو می‌باشند که به پیشنهاد رئیس فدراسیون و با تصویب هیأت رئیسه فدراسیون منصوب می‌شوند و هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند در سایر بخش‌های فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها عضویت داشته یا هیچ‌گونه فعالیتی در آن‌ها داشته باشند.

به تازگی میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به حسن کامرانی فر از او استعلام گرفته که آیا احکام صادر شده برای اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در دوره عزیزی خادم، مصوبه هیات رئیسه فدراسیون را دارد که دبیرکل هم در پاسخ به این نامه اعلام می‌کند: براساس بررسی‌های انجام شده اعضاء محترم کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها فاقد مجوز هیأت رئیسه فدراسیون می‌باشند.

بی‌اطلاعی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای از مصوبه نداشتن حکم عزیزی خادم

این اتفاق در شرایطی رخ داده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال امسال به دلیل سخت‌گیری اعضایی که عزیزی خادم در کمیته بدوی و استیناف برای آن‌ها حکم صادر کرده و همچنین نظر نهایی AFC از لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۲ حذف شدند و البته در آخرین روز‌های اسفند سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را در فوتبال ایران تعلیق کرد. این احتمال هم وجود دارد پس از بررسی گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های کمیته‌های بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای در AFC فوتبال ایران با جرائمی رو به رو شود.

نکته مهم این است با توجه به جواب دبیرکل فدراسیون در پاسخ به نامه ماجدی، تبعات بدون مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون حکم دادن به اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف، مثل حذف سرخابی‌ها از آسیا و تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هم به شخص عزیزی خادم بازمی‌گردد که بدون در اختیار داشتن چنین مصوبه‌ای، اقدام به انتصاب افرادی در کمیته‌های مذکور کرده است.

داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار ورزشی یک رسانه، درمورد اینکه آیا در زمان دریافت حکم خود از عزیزی‌خادم، از اینکه این حکم مصوبه هیات رئیسه را دارد یا خیر مطلع بوده است، اظهار داشت: من از این موضوع بی‌خبر بودم. رئیس فدراسیون حکمی را برای من صادر کرد و اینکه حکم مصوبه هیات رئیسه را داشته یا نداشته است به من بازنمی‌گردد. چنین حکمی را هم فقط در زمان ریاست عزیزی خادم دریافت نکردیم بلکه در حکمی هم که در دوره تاج و بهاروند گرفتیم، نیامده بود که برابر مصوبه هیات رئیسه صادر شده است.

وی ادامه داد: متن هر سه حکمی که برای فعالیت در این کمیته در دوره عزیزی خادم، تاج و بهاروند گرفتیم شبیه هم است و پیگیری هم نکردیم که آیا آن‌ها نظر هیات رئیسه را خواسته‌اند یا خیر؟ حکم خود در دوره عزیزی خادم را هم طبق احکام قبلی گرفتم و پس از آن به مغز خودم و مشابهت آن با احکامی که در دوره تاج و بهاروند گرفتم، استناد کردم. دیگر دنبال این نرفتم که ببینم چه ماده قانونی دارد یا هیات رئیسه برای آن مصوبه داده است یا خیر؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۲۰۳۰۰۰۴۳۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین