پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
هولاتا دوشنبه شب در آستانه از سرگیری دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، عازم آمریکا شد و در اظهاراتی با اشاره به تماس‌های مداوم با مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که روابط دوجانبه واشنگتن و تل آویو و به خصوص "مسئله ایران" در دستور کار طرفین خواهد بود. هولاتا قبلا گفته بود این احتمال می‌رود که یک توافق هسته‌ای جدید به دست آید که به نفع تل آویو نباشد.
شعار سال: روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر داده که ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی برای دیدار با جِیک سالیوان همتای آمریکایی خود راهی واشنگتن شده است.

باراک راوید خبرنگار تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس توییت کرده بود که دیدار مذکور سه شنبه این هفته (۱۹ بهمن) انجام خواهد شد، یا این حال هنوز خبری از این ملاقات منتشر نشده است.

به نوشته هاآرتص، هولاتا دوشنبه شب هفته جاری به وقت محلی و در آستانه از سرگیری دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، عازم آمریکا شد و در اظهاراتی با اشاره به تماس‌های مداوم با مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که روابط دوجانبه واشنگتن و تل آویو و به خصوص "مسئله ایران" در دستور کار طرفین خواهد بود.

هولاتا به خبرنگاران گفت: تاکید می‌کنم که در مورد تمامی موضوع‌ها با آمریکا توافق نداریم، ولی هماهنگی دوجانبه ریشه دار، پر اهمیت و راهبردی بوده و روی آن کار می‌کنیم.

وی افزود: ما سالی آکنده از نقاط عطف را پیش بینی می‌کنیم. آمریکا به برجام بازگردد یا نه، سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که ما را ملزم می‌سازد متفاوت از گذشته عمل کنیم. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. این مخاطره وجود دارد که آمریکا به برجام بازگشته و ابزار‌هایی را که قادرش می‌ساخت تا توافقی طولانی‌تر و قدرتمند‌تر را بر ایران تحمیل کند، از دست بدهد.

یک مقام دیپلماتیک اسرائیلی نیز به هاآرتص گفت که تاکنون تمرکز این رژیم بر برنامه هسته‌ای ایران بود و دولت جدید تل آویو به علت وجود نداشتن طرح جایگزین با خلأ عظیمی روبرو شد که صد‌ها میلیون شکل صرف پر کردن اطلاعاتی و عملیاتی آن شده است.

هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیشتر و در تشریح سناریو‌های این رژیم در قبال آینده مذاکرات وین، گفته بود: این احتمال می‌رود که یک توافق هسته‌ای جدید به دست آید که به نفع تل آویو نباشد.

هولاتا گفته بود که در صورت حصول توافق هسته‌ای جدید، اسرائیل برای اجرای یک سناریو در این خصوص آماده می‌شود.

به گفته این مقام صهیونیستی، اسرائیل همچنین برای یک سناریوی دیگر، که بر اساس آن هیچ توافقی به دست نیامده و برنامه هسته‌ای ایران بدون محدودیت ادامه پیدا کند، آماده می‌شود.

کاخ سفید ۷ بهمن اعلام کرده بود که سالیوان و هولاتا در نشست مجازی گروه مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم اسرائیل (SCG) شرکت کرده و درباره تحولات منطقه‌ای از جمله ایران با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست که نمایندگان ارشد آژانس‌های سیاست خارجی، دفاع و اطلاعات شرکت داشتند، دو طرف در خصوص رزمایش‌های نظامی آتی گفتگو و از نظارت آمریکا بر یک رزمایش هوایی اخیر توسط ارتش رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

سالیوان اعلام کرده بود که گرچه آمریکا همچنان به دیپلماسی به عنوان بهترین ابزار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است، با هماهنگی شرکای خود در حال آماده سازی گزینه‌های جایگزین در صورت شکست دیپلماسی است.

مقامات آمریکا و اسرائیل همچنین توافق کردند در خصوص همه موضوعات مورد علاقه دوجانبه هماهنگی خود را حفظ کرده و در برابر همه تهدیدات علیه امنیت ملی خود متحد باقی بمانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیدار، تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر.didarnews.ir/۱۲۱۵۰۰
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین