پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تازه ترین بررسی‌ها نشان می دهد که عربستان و ژاپن در میان کشورهای جهان یکی از بدترین رتبه ها را در مبارزه با تغییر و تحولات اقلیمی به خود اختصاص داده‌اند.

شعارسال: بررسی را سازمانی به نام «جرمن واچ» در میان ۵۷ کشور جهان و جزیره تایوان انجام داده و به این نتیجه رسیده که دو کشور یاد شده از جمله بدترین ها در این زمینه هستند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ژاپن نتوانسته است اقدامات قابل توجهی در کاهش گازهای گلخانه ای، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و راه اندازی نیروگاه های هسته ای به جای سوخت های فسیلی انجام دهد.

در این بررسی همچنین به کشور عربستان نیز اشاره شده که طی یک سال اخیر وضعیت نامناسبی در این زمینه داشته است.

این در حالیست که کشور فرانسه که توانست در دسامبر (آذر - دی) سال قبل معاهده پاریس را تصویب کند بهترین رتبه را به دلیل رهبری جهانی مقابله با تحولات اقلیمی بدست آورده است و رتبه های بعدی نیز در اختیار انگلیس و سوئد است.

بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای شامل چین، آمریکا و هندوستان در جدول این سازمان رده های چهل و هشتم، چهل و سوم و بیستم را بدست آورده اند که نشان می دهد آنها همچنان بزرگترین منابع آلودگی هوای دنیا هستند.

برای انجام این تحقیقات شاخصه هایی چون کاهش گازهای گلخانه ای، ‌آلودگی کربن، سیاستگذاری های تحولات اقلیمی و توسعه منابع تجدید پذیر انرژی ملاک پژوهش بوده است.

انجام این تحقیقات در حالی صورت گرفته که در حال حاضر حاضر نمایندگان بیش از 190 کشور جهان که شمار آنها به 20 هزار نفر می رسد، زیر چتر سازمان ملل متحد در مراکش گرد هم آمده اند تا گام های بلندتری در راستای کاستن از گرمایش آب و هوایی بردارند.

انتظار می رود در نشست آب و هوایی سال 2016 سازمان ملل متحد در مراکش، مکانیسم ها و روش های دقیق اجرایی شدن توافق آب و هوایی پاریس مورد بررسی قرار گیرد.

تاکنون بیش از 110 کشور جهان رسما موافقت نامه تغییرات آب و هوایی پاریس را که از اوایل ماه جاری میلادی اجرایی شد، تایید و به امضا رسانده اند.

تفاهم نامه آب و هوایی پاریس، موسوم به «کاپ 21» که در روزهای پایانی سال 2015 میلادی با موافقت بیش از 195 کشور جهان به تصویب رسید از روز 4 نوامبر / 14 آبان ماه سال جاری اجرایی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 28 آبان 1395، کدمطلب: 82313039 (5674520) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین