پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
آیت‌الله سید محمدتقی حکیم که امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران برعهده داشت، امروز در بیمارستان مسیح دانشوری دار فانی را وداع گفت.

شعار سال: آیت‌الله سید محمدتقی حکیم استاد حوزه و دانشگاه ساعاتی پیش درگذشت.
 
آیت‌الله سید محمدتقی حکیم که امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران برعهده داشت، امروز در بیمارستان مسیح دانشوری دار فانی را وداع گفت.
 
علت فوت آیت الله حکیم کهولت سن اعلام شده است.
 
مراسم تشییع پیکر آیت الله حکیم روز شنبه (۷ اسفندماه) برگزار می شود و پیکر ایشان در آستان امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده خواهد شد.
 
آیت‌الله سید محمدتقی حکیم، در نهم آبان ۱۳۰۵ هجری شمسی در شوشتر به دنیا آمد. تحصیلات علوم شرعی را در اهواز از محضر شیخ میرزا محمدجعفر انصاری و آقا سید محمدتقی آل‌طیب، در نجف اشرف از محضر استادانی چون حاج میرزا حسن یزدی، آقا شیخ محمدتقی ایروانی، آقا شیخ مجتبی لنکرانی و آقا سید عبدالعلی سبزواری و همچنین در قم در محضر حجت‌الاسلام سید محمدکاظم آل‌طیب، شیخ مصطفی عاملی، شیخ ابوالقاسم نحوی، شیخ ابوالفضل قمی حمدیه، شیخ ابوالقاسم آشتیانی و آیت‌الله مرتضی مطهری پیگیری کرد.
 
محمدتقی حکیم همچنین در نجف اشرف از دروس خارج فقه آیات عظام سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خوئی بهره برد. او در سال ۱۳۳۲ نخستین اثر خود را که ترجمه کتاب «حقوق و حدود آزادی زن در دین اسلام» نوشته محمدعلی زهیری نجفی بود، به انجام رساند.
 
آیت‌الله محمدتقی حکیم در تابستان ۱۳۴۰ به دعوت اهالی محله حصار بوعلی شمیران در منطقه نیاوران به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد این محل را پذیرفت و ۶۰ سال امام جماعت این مسجد بود. در سال ۱۳۷۵، این چهره فرهنگی با اهدای ۱۵ هزار جلد از کتاب‌های چاپی، ۱۲۰ جلد از کتاب‌های چاپ سنگی و ۱۵۰ جلد از کتاب‌های خطی، تماما متعلق به کتابخانه شخصی خود، کتابخانه عمومی این محل را زیر نظر آستان قدس رضوی افتتاح کرد. بیش از ۲۰ عنوان کتاب در عرصه تالیف و ترجمه از وی منتشر شده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1400، کدخبر:1324565 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین