پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید فقیهی بستری بود عصر امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
شعار سال: آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز دار فانی را وداع گفت.

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید فقیهی بستری بود عصر امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت الله محمد فقیه

آیت الله محمد فقیه متولد ۱۳۲۱، فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی خود را از آغاز نهضت روحانیت و انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در مبارزات شرکت داشت و با توجه به روحیهٔ مذهبی و دین داری مردم نی‌ریز همه ساله در ایام محرم و صفر و ماه رمضان و در زمان تعطیلات حوزه با حضور در مجالس مذهبی و سخنرانی به ارشاد و آگاه‌سازی نسل جوان اقدام می‌کرد و در حرکت ضد ستم‌شاهی مردم نی‌ریز اثرگذار بود. به دلیل همین فعالیت‌ها، ساواک در سال ۱۳۴۶ وی را بازداشت کرد.

وی همچنین در سال ۱۳۵۳ به علت مبارزات پیگیر و فعالیت‌های سیاسی به فردوس تبعید شد و در همان اوقات پس از تبعید، با آیت‌الله خامنه‌ای در منزل ایشان دیدار کرد.

وی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ضمن عهده‌داری امامت جمعه، از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده، ولی فقیه در نی ریز معرفی شد.

تحصیل و تدریس در رشته‌های فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه قم و کسب درجه اجتهاد؛ نماینده مردم فارس در ادوار دوم و پنجم مجلس خبرگان رهبری؛ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس؛ عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی میرزا احمد نی ریزی (نسخ نویس نامی جهان اسلام و کاتب بی همتای قرآن کریم)، تأسیس حوزه علمیه خواهران الزهرا در شهرستان نی ریز؛ رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی شهرستان نی ریز و تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه وصحیفه سجادیه (دو دوره کامل) بخش‌هایی از فعالیت این عالم ربانی بود.

پیام تسلیت آیت الله دژکام در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد فقیه

در متن پیام تسلیت آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز آمده است: استماع خبر ارتحال عبد صالح خدا و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه قدس الله نفسه الزکیه امام جمعه فقید شهرستان نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تألم خاطر شدید گردید.

در ادامه این پیام نوشته شده است: رحلت این عالم ربانی که بیش از چهار دهه امامت جمعه شهرستان نیریز را بعهده داشتند و خدمات بی بدیلی را از خود به یادگار گذاشتند مصداق اتمّ " إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ " است.

آیت الله دژکام در این پیام اضافه کرده است: توفیقات این عضو شورای حوزه علمیه فارس و رئیس فقید حوزه علمیه نی ریز و فضائل وی در تربیت طلاب مکتب حَقّه جعفری اینک در اقصی نقاط استان فارس و کشور عزیزمان در حال شکوفا شدن است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس افزود: عروج الی الله این یار دیرینه امام راحل (ره) را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علماء اعلام، اعضاء محترم مجلس خبرگان رهبری، اهالی استان فارس و شهرستان نیریز بیت شریف و مکرم ایشان بالاخص جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید جواد فقیه تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منّان مسئلت داریم که این عالم متقی مشمول رحمت واسعه الهی قرار گیرد و در جوار امّ الائمه و السادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها متنعم به الطاف الهی گردد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۶۸۱۴۷، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین