پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
حجت الاسلام سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان و از مجاهدان راه سلوک و انقلاب اسلامی به دلیل کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.
شعار سال: حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ترابی امام جمعه اسبق دامغان و از چهره‌های تأثیرگذار حوزه‌های علمیه این شهرستان همچنین پدر شهید بزرگوار دفاع مقدس شهید محمد علی ترابی شب گذشته به دلیل بیماری و کهولت سن، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت‌الاسلام سید محمود ترابی، مؤسس مدرسه علی بن موسی‌الرضا (ع) قم، عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه اسبق دامغان بود. مراسم وداع با پیکر مرحوم ترابی امروز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در مصلای امام خمینی دامغان برگزار و سپس پیکر این روحانی وارسته تا خانه ابدی‌اش واقع در آرامگاه بکیر ابن اعین بدرقه می‌شود. مراسم بزرگداشت این روحانی جلیل‌القدر دامغانی هم ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد جامع و مصلای امام خمینی دامغان برگزار خواهد شد.

سه روز عزای عمومی

در پی درگذشت حجت‌الاسلام ترابی عالم عالیقدر دامغانی، امام جمعه و فرماندار دامغان در این شهرستان سه روز عزای عمومی اعلام کردند در این اطلاعیه آمده است: در واپسین روز‌های ماه میهمانی خدا و در آستانه هفتمین شب شهادت مولای متقیان، حضرت علی علیه‌السلام مردم با ایمان شهرستان دامغان در غم از دست‌دادن پدر معنوی این دیار به سوگ نشسته و به مصیبت درگذشت بزرگ‌مردی از تبار علم و ایمان دچار شدند.

آیت‌الله حاج سیدمحمود ترابی رضوان‌الله علیه که براستی مظهر زهد و تقوا، آیینه‌دار پارسایی و پرهیزکاری و اسوه اخلاص و ایثار بود و سال‌ها در سنگر امامت جمعه و جماعت، کرسی تدریس علوم الهی و مدیریت مراکز حوزوی و نیز پایه‌گذاری مراکز فرهنگی متعددی نقش‌آفرین بود و به‌حق، مردم‌داری و سلوک مردمی آن خورشید درخشان آسمان فضیلت و معنویت در این شهر در طول بیش از نیم قرن، شخصیتی محبوب و مورد احترام از آن بزرگ‌مرد ربانی به وجود آورده بود که بی‌شک، تا همیشه تاریخ این دیار فرهنگ و اندیشه، نام نیک ایشان به یادگار باقی خواهد ماند و راه و رسم درس‌آموزشان اسوه اهل علم و ایمان بلکه عموم حق‌جویان خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به عموم شهروندان و تمامی دوستداران و ارادتمندان آن مرحوم، به پاس حق‌شناسی از مقام والای آن عالم ربانی سه روز در این شهر عزای عمومی اعلام می‌گردد امید است عموم مردم با شرکت در آئین وداع و تشییع پیکر پاک آیت‌الله ترابی رضوان‌الله علیه و نیز مجالس ترحیم و فاتحه‌خوانی، نسبت به آن عالم خدوم و خستگی‌ناپذیر ادای دین نموده و ارادت خویش را به ساحت نورانی عالمان الهی بار دیگر به اثبات برسانند

پیام تسلیت آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی دامغانی را تسلیت گفت و نوشت: خبر درگذشت عالم فرزانه و مجاهد و خدوم مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود ترابی دامغانی طاب ثراه ناگوار و اندوه زا بود، آن روحانی پارسا و مردمی در طول بیش از چهل سال در خدمت به مردم شریف استان سمنان و شهرستان دامغان کوشا و آثار مهمی به جا گذاشت و در تربیت نفوس و اعتلای فرهنگی و تأسیس حوزه علمیه و خدمت به دانشگاه نقش آفرین بود و در مسیر انقلاب اسلامی گام برداشت و در دفاع مقدس فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی و مردم عزیز نمود.

آیت الله اعرافی در این پیام تاکید کرد: فقدان این روحانی پاک و پدر شهید را به مردم عزیز و حوزه و دانشگاه و روحانیت محترم شهرستان دامغان و استان سمنان و بازماندگان ارجمند و علاقمندان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفته، مقامات والای معنوی و حشر با اولیای الهی و فرزند شهیدش را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیکوی الهی و عزت و سلامت را برای بازماندگان محترم و مردم شریف آن سامان از خداوند ودود غفور خواستارم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای سمنان پیام تسلیت صادر کرد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان سمنان هم در پیامی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی را تسلیت گفت در این پیام آمده است: ارتحال ملکوتی عالم ربانی اب الشهید مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود ترابی رحمت الله علیه را محضر حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، روحانیت و حوزه علمیه و مردم مؤمن و انقلابی شهرستان دامغان، بیت مکرم آن فقید سعید و کلیه بازماندگان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم مجاهدت خالصانه و تلاش‌های مبارزاتی دوران ستم شاهی و خدمات مخلصانه ۲۵ ساله در سنگر امامت جمعه دامغان و تربیت طلاب و فضلای حوزه، ذخیره‌ی معنوی و توشه‌ی اخروی این فقید سعید می‌باش از خداوند منان رحمت و غفران الهی و حشر با اجداد طاهرینش بویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرزند شهیدشان را برای ایشان مسألت داریم.

پیام تسلیت حجت الاسلام مطیعی

از سوی دیگر نماینده، ولی فقیه در استان سمنان نیز در پیامی به مردم دامغان ضایعه از دست دادن این عالم ربانی را تسلیت گفت حجت الاسلام مرتضی مطیعی در پیام خود نوشت: آن فقید سعید عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت علیهم اسلام، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه دامغان و عشق به امام زمان (عج) به ساده زیستی و پارسایی گذراند و الگوی ماندگار برای همگان به ویژه عالمان دینی بود.

مطیعی در این پیام تاکید کرد: سوابق درخشان سلوکی و رفتاری و تربیت خیل طلاب و روحانیون و فضلا و هزاران فعالیت اثر بخش و راهگشای ایشان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و انقلابی ماندگار و اثربخش خواهد بود. اینجانب رحلت آن فقیه عظیم الشلان را به بیت مکرم ایشان و مردم عزیز استان سمنان و شهرستان دامغان تسلیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان صبر و برای روح بلند آن عالم عظیم الشان علو درجات را عند ملک مقتدر درخواست می‌نمایم.

حجت‌الاسلام ترابی امامت جمعه در دامغان به مدت ۲۴ سال بر عهده داشت همچنین مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران دامغان، تدریس سطوح عالی و خارج فقه، تأسیس مراکز فرهنگی، علمی و خیریه متعدد در دامغان و قم، ریاست هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان، امامت جماعت در مساجد جامع و محله امام به مدت حدوداً نیم قرن، تألیف چندین مقاله پژوهشی درباره مسائل فقهی، عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان از جمله فعالیت‌های عمر با برکت این عالم ربانی است که در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۴۷۷۵۷۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین