پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
آیت‌الله سید محمدحسین لنگرودی از فقهای مقیم تهران و از شاگردان برجسته امام خمینی دار فانی را وداع گفت.آیت‌الله لنگرودی جزو ۸ نفر معتمدی بود که امام راحل در سال ۵۳ در نامه‌ای نوشت تا اشخاصی که در تهران هستند و می‌خواهند وجه برسانند به آدرس آن‌ها بفرستند.

شعار سال: آیت‌الله سید محمدحسین لنگرودی از فق‌های مقیم تهران و از شاگردان برجسته امام خمینی و آیت‌الله بروجردی امروز (۲۷ شهریور) دار فانی را وداع گفت.

درگذشت آیت‌الله محمدحسین مرتضوی لنگرودی

آیت‌الله لنگرودی جزو ۸ نفر معتمدی بود که امام راحل در سال ۵۳ در نامه‌ای نوشت تا اشخاصی که در تهران هستند و می‌خواهند وجه برسانند به آدرس آن‌ها بفرستند. وی فرزند ارشد فقیه عظیم‌الشأن مرحوم آیت‌الله حاج سیّد مرتضی لنگرودی بود و در سال ۱۳۰۷ در نجف اشرف متولد شد. تحصیلات حوزوی را در همان شهر، تحت اشراف پدرش آغاز کرد و سپس در معیّت ایشان به حوزه علمیّه تهران هجرت کرد و از اساتید بزرگ و مطرح آن روز حوزه تهران مانند شیخ محمّدتقی آملی، شیخ ابوالحسن شعرانی و میرزا مهدی الهی قمشه‌ای بهره برد.

وی سپس وارد حوزه علمیّه قم شد و پس از عزیمت والد معظّم‌شان به قم، علاوه بر شرکت در دروس فقه و اصول آن مرحوم، از محضر اساتیدی، چون آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم آیات عظام امام خمینی، شیخ عبدالنّبی اراکی و علاّمه طباطبایی کسب فیض کرد.

وی مدیریت مسجد حاج ابوالفتح و حوزه فتحیه را سال‌ها برعهده داشت و این مدرسه سابقه بلندی در تاریخ انقلاب و وقایع آن سال‌ها دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۵۷۹۴۳، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین