پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
شهنیان، مدیر پروژه فائو در ایران گفت: شتر دو کوهانه در استان اردبیل به عنوان کانون پرورش شمالغرب کشور تا ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

شعار سال:علی شهنیان  اظهار کرد: با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد طرح تخصصی و فنی پرورش شتر دو کوهانه هدف‌گذاری شده تا با اختصاص ۳۵۰ هزار دلار بتوانیم این طرح را در مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
وی تصریح کرد: اجرای طرح صیانت از شتر دو کوهانه در کشور با همکاری فائو با در نظر گرفتن شرایط فنی و ظرفیت‌های علمی و دانش روز به خوبی انجام می شود که در این زمینه کارگاه‌های آموزشی نیز برای شترداران منطقه به ویژه عشایر کوچ‌رو در نظر گرفته شده است.
 
مدیر پروژه فائو در ایران مفید و مؤثر بودن این حیوان مقاوم به خشکسالی را در سطح ملی و بین‌المللی یادآور شد و گفت: با استفاده از ظرفیت دو ایستگاه جعفرآباد مغان و جهادآباد مشگین‌شهر سعی بر این است تا شتر دو کوهانه که هم اکنون جمعیت آن در این استان حدود ۲۱۵ نفر است، در سال‌های آینده افزایش یافته و زاد و ولد و حتی صادرات آن را شاهد باشیم.
 
شهنیان افزود: ۲۶ شتردار به صورت عملی و تئوری با حضور در این کلاس‌ها سعی می کنند تا با جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های پرورش شتر آشنایی پیدا کرده و زمینه ارتقا توانمندی های آنها را در توسعه پرورش شتر و استفاده از محصولات آن شاهد باشیم.
 
وی به ارزش افزوده بیشتر صادرات این محصول با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در قالب مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: به راحتی می توانیم در بسته‌بندی های مناسب شیر شتر و سایر محصولات آن را به کشورهای مختلف صادر کنیم.
 
مدیر پروژه فائو در ایران خاطر نشان کرد: سازمان خواربار و کشاورزی در کشور ما از طرح‌های مختلف حمایت مالی و پشتیبانی های فنی می کند که انتظار می رود با به ثمر نشستن این طرح‌ها در سال‌های آینده بتوان اهداف متعالی را در این بخش به سرانجام رساند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیل بازار  ، تاریخ انتشار:   5 اسفند 1400، کدخبر: 137116،www.tahlilbazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین