پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
استیضاح وزیر صمت با ۵۵ امضا برای اعلام وصول به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد. اما انتقاد این نمایندگان به سید رضا فاطمی‌امین چیست؟ آیا پای او به‌عنوان اولین وزیر استیضاحی دولت سیزدهم به مجلس باز می‌شود؟

شعار سال: استیضاح وزیر صمت با ۵۵ امضا برای اعلام وصول تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. گویا شایعه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین با این امضاها رنگ و بوی واقعیت می‌گیرد؟
 
گرانی خودرو، افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم تنظیم بازار از جمله انتقادات اساسی بهارستان‌نشینان از وزیر صمت است.
 
البته این نخستین باری نیست که نمایندگان مجلس قصد دارند پای وزیر صمت را برای وضعیت آشفته بازار به مجلس بکشانند.
 
دی ماه امسال هم به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولید شده و عدم باز شدن ایربگ‌های خودرو در تصادف بهبهان نمایندگان مجلس از ۱۹ نفر امضا جمع کردند اما لابی‌ها آنقدر قوی بود که نتوانستند وزیر را استیضاح کنند.
 
این بار هم گرانی و کاهش قیمت خودرو مورد انتقاد نمایندگان مردم است. لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین یکی از نمایندگانی است که نسبت به عملکرد فاطمی امین انتقاد دارد.
 
سیاهکلی با تائید این خبر  گفت: بیش از دو ماه است که موضوع استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت به هیات رئیسه ارسال شده است اما هیات رئیسه اعلام وصول نکرد.
 
او توضیح داد: اکنون ۵۵ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت رای جمع کردند. اکنون در اختیار هیات رئیسه است و ما تذکر و یادآوری کردیم تا در دستور کار قرار بگیرد. انتقاد اساسی درباره قیمت خودرو است.

لابی فاطمی امین با مخالفان خود
 
از سوی دیگر روح اله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: امروز به دلیل امضاهای جمع شده وزیر صمت در حال مذاکره با منتقدان است. به نظر می‌رسد که او می‌تواند این بار نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.
 
او توضیح داد: موافقان وزیر صمت به مخالفان پیشنهاد دادند که اندکی به فاطمی امین زمان بدهند تا او بتواند وضعیت بازار را اصلاح کند.
 
عباس‌پور بیان کرد: نمایندگان مردم نسبت به گرانی خودرو و قیمت کالاهای اساسی انتقاد دارند. به نظر می‌رسد استیضاح نمایندگان مجلس به بعد از نوروز موکول شود.
 
براساس این گزارش، آذر امسال نمایندگان مجلس نسبت به گرانی خودرو و وضعیت معادن از فاطمی امین انتقاد داشتند. این بار در حالی است که اکنون با جدی شدن خبر استیضاح وزیر صمت امروز با نمایندگان مخالف خود جلسه برگزار کرده و در حال لابی کردن است!
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار:  9اسفند 1400، کدخبر: 246007، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین