پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
شهردار مشهد تقاضا نمود که با وجود حجم گسترده ورود زائران به مشهد در نوروز ۱۴۰۱ باید یک شرایط اضطراری برای این شهر در نظر گرفته شود. امیدواریم مداخله به هنگام و بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد، فضا را برای پیشگیری قبل از بحران فراهم سازد
شعار سال: سیدعبدالله ارجایی امروز در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شود نوروز متراکمی در پیش خواهیم داشت. تمهیدات مردم برای سفر این نوید را می‌دهد که نوروز امسال نسبت به سال‌های پیش از کرونا میزبان زائران زیادی در استان و مشهد هستیم.

وی افزود: به همین جهت لازم است در حوزه‌های ترافیک اطراف حرم، اسکان از جنس اضطراری، تنظیم بازار و سطح دسترسی اقلام ضروری مردم کنترل ویژه صورت گیرد.

اقدامات ویژه شهردرای مشهد در نوروز ۱۴۰۱

علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در خصوص خدمات مدیریت شهری مشهد برای نوروز ۱۴۰۱ گفت: برای ایام پیش رو کاهش چهار دقیقه‌ای سرفاصله زمانی خطوط قطار شهری در شب و لحظات سال تحویل، کاهش چهار دقیقه‌ای سرفاصله زمانی خطوط قطار شهری جهت پوشش سرویس‌دهی زمان سخنرانی مقام معظم رهبری و افزایش یک ساعته بهره‌برداری در شب سال تحویل در خطوط یک و ۲ قطارشهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در این روز‌ها ۱۰ هزار و ۷۵۰ تاکسی در سطح شهر مشهد در حالت آماده‌باش قرار دارد و ناوگان تاکسی‌رانی در خطوط مبادی ورودی به حرم رضوی از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین سال آینده با ۳۳۰ تاکسی موقت تقویت شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین خطوط اتوبوس‌رانی میدان فردوسی و میدان شهدا به حرم مطهر تا سقف ۲۵ دستگاه و خط آرامستان بهشت رضا تا سقف ۱۰ دستگاه تقویت شده است. خطوط BRT در مسیر‌های منتهی به حرم رضوی نیز تا سقف ۵۰ دستگاه تقویت شده است. در کنار این‌ها سرویس‌های مینی‌بوس در ایام نوروز و در ساعات اوقات شرعی به منظور جابه‌جایی نمازگزاران از مبادی مختلف به حرم مطهر توسعه و تقویت شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: علاوه بر این هفت جایگاه در خطوط مبادی ورودی حرم رضوی و میدان بیت‌المقدس جهت دریافت و رسیدگی به شکایت مردمی از ناوگان تاکسیرانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مقرر شده گذر هنر سرود و تئاتر در ایستگاه‌های قطار شهری برپا شود و سه دستگاه اتوبوس موزه در ۱۷ پایانه سطح شهر به صورت گردشی استقرار پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر در ۸۵ نقطه تجهیز و آماده‌سازی شده است. مجموع ظرفیت پارکینگ هسته مرکزی شهر ۱۱ هزار ۸۴۴ است که در حال حاضر ۵۳۲۰ ظرفیت کمکی برای آن شناسایی شده و مد نظر قرار گرفته است.

نجفی بیان کرد: سرویس‌دهی ویژه تحویل سال نو با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و انتقال زائران و مجاوران برای شرکت و بازگشت از سخنرانی مقام معظم رهبری با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار اسکان برای زائران در شرایط اضطراری پیش‌بینی شده، گفت: سه بازار موقت میوه و تره‌بار، کالا‌های اساسی و نان بسته‌بندی نیز در سطح شهر استقرار یافته و فعالیت ۲ بازار دائمی ارزاق در اطراف حرم رضوی برنامه‌ریزی شده است. همچنین توزیع میوه در طرح تنطیم بازار طبق برنامه زمان‌بندی دولت در بازار‌های میوه در نظر گرفته شده است. بسترسازی جهت راه‌اندزای هفت جایگاه عرضه مستقیم محصولات و ۲۰۹ غرفه با مشارکت اتاق اصناف مشهد، سازمان‌های جهاد کشاورزی و تعزیرات استان نیز صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: اجرای ۱۵ برنامه تعاملی رویداد مردم‌محور شامل بازی‌های خانوادگی، نقالی، نمایش‌نامه خانگی، پاتوق گفتگو و… در دستور کار گرفته است. همچنین ۱۴ مرکز راهنمای زائر آماده‌سازی شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:، www.imna.ir، ۵۵۹۲۹۶
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
0
سفرهای نوروزی هم که محدودیتی نداره برای کرونا و حتما مسافران زیادی مشهد خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین