پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
هرچند روابط اقتصادی بین تل‌آویو و ابوظبی بسیار گسترده به نظر می‌رسد، اما آنچه مشخص است، روابط امنیتی اسرائیل با بحرین دیگر شیخ‌نشین حوزه جنوبی خلیج فارس بسیار قوی‌تر از همسایه‌های دیگرش است.

شعار سال:هرچند روابط اقتصادی بین تل‌آویو و ابوظبی بسیار گسترده به نظر می‌رسد اما آنچه مشخص است، روابط امنیتی اسرائیل با بحرین دیگر شیخ‌نشین حوزه جنوبی خلیج فارس بسیار قوی‌تر از همسایه‌های دیگرش است.
 
از حضور سفیر وزیر جنگ اسرائیل گرفته تا حضور هیات امنیتی شاباک در منامه برای آموزش نحوه شکنجه به بازجویان بحرینی تنها تکه کوچک و شاید آشکار کوه یخ همکاری امنیتی دو طرف محسوب می‌شود.
 
آخرین این سفرها هم حضور آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در منامه است که همزمان با سفر یتسحاق هرتزوک رئیس این رژیم به ترکیه انجام گرفت.
 
صرف نظر از پرداختن برخی رسانه‌های اسرائیلی و عربی به این سفر از منظر بی‌سابقه و تاریخی بودن، حضور رئیس شعبه راهبردی و رکن سوم ستاد ارتش اسرائیل در این سفر بیانگر عمق برنامه‌هایی است که اسرائیل به دنبال تحقق آن از طریق همکاری با بحرین است.
 
وقتی حضور در فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین جزء لاینفک برنامه‌های سفر شخصیت‌های عالیرتبه اسرائیلی به این منطقه می‌شود، بی‌تردید روابط منامه-تل‌آویو چیزی فراتر از عادی‌سازی مرسوم و معمول و حتی توافق ابراهیم است.
 
در اینکه اسرائیل برنامه‌های خصمانه‌ای علیه کشور ما دارد شک و تردیدی وجود ندارد اما اینکه میزان خصومت شیخ‌نشین بحرین علیه ایران و چشم بستن منامه بر سال‌ها همسایگی تا چه سطحی خواهد رسید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است، به ویژه که رهبران بحرین سرنوشت صدام حسین بعد از همکاری با برنامه‌های بیگانگان در بر هم زدن ثبات منطقه را هم به چشم دیده‌اند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین  ، تاریخ انتشار:  21اسفند 1400، کدخبر:542464 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین