پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در صندوق پروژه این است که باتوجه به پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری که در کشور وجود دارد می‌توان با ساختاری و سرمایه‌گذاری در اینگونه صندوق‌ها به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کمک کرد.
شعار سال: صندوق پروژه ساختاری است که سال‌ها قبل ایجاد شده تا بر مبنای آن بتوان پروژه‌ها را با وجوه جمع‌آوری شده، کامل کرد. علاوه بر صندوق پروژه یک شرکت پروژه هم ذیل آن داریم که صندوق وجوه را جمع‌آوری می‌کند، این مبلغ در شرکت صرف پیشبرد پروژه می‌شود و در مرحله نهایی این شرکت منحل و پروژه کامل شده یا فروخته می‌شود یا اینکه به دارندگان یونیت صندوق تخصیص پیدا می‌کند، این ساختار صندوق پروژه است البته یک شرکت پروژه سهامی عام هم داریم که این دو موضوع در قانون بودجه ذکر شده است.

در شرکت پروژه سهامی عام این ساختاری دائمی است یعنی یک شرکت سهامی عامی برای یک یا دو پروژه تشکیل و تأسیس می‌شود، آورده مؤسیس غیرنقد و عمدتا پروژه‌ای ست که هدف ایجاد شرکت است البته ممکن است آورده نقدی هم باشد، یک درصدی می‌آید و در بازار پذیره‌نویسی می‌شود بنابراین در قوانین تشویقی بودجه امسال که برای بازار سرمایه در نظر گرفته شده است هر دو شکل صندوق پروژه و شرکت پروژه وجود دارد.

از چالش‌های اساسی که در صندوق پروژه‌ها مطرح بود بیشتر مسائل مالیاتی بود که رفع شد، درمورد شرکت سهامی عام پروژه هم موضوع معافیت مالیاتی انتقال دارایی‌ها مطرح بود که برای آن برخی قوانین در پیش‌نویس بودجه آورده شده است و باید دید وضعیت نهایی به چه شکل خواهد بود. مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در صندوق پروژه این است که باتوجه به پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری که در کشور وجود دارد می‌توان با ساختاری و سرمایه‌گذاری در اینگونه صندوق‌ها به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کمک کرد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۴۷۹۶۷، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین