پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
گندم را می‌توان بعنوان یکی از محصولات راهبردی موثر بر تامین امنیت غذایی و اثرگذار بر امنیت ملی قلمداد کرد. با توجه به درگیری‌های اوکراین روسیه، احتمالا در سال جدید شاهد مشکلاتی در این خصوص در سطح جهان خواهیم بود. خوشبختانه در کشور چهار فصل ایران، برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سال ۱۴۰۱ در دشت پیشین شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان، آغاز شده است.
شعار سال: با حضور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از گندمزار‌های دشت پیشین شهرستان راسک در سیستان وبلوچستان برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در استان سیستان وبلوچستان و از گندمزار‌های شهرستان راسک آغاز شده است.

امان اله طوقی افزود: در سال زراعی جاری ٢۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی عمده ارقام گندم کشت شده را شامل گندم سیروان، سارنگ، سحر، سیوند، نارین و …. برشمرد.

طوقی بیان کرد: در حال حاضر ۳ دستگاه کمباین در بخش پیشین شهرستان راسک مستقر شده و بزودی با به برداشت رسیدن مزارع گندم در سطح سایر شهرستان‌ها تعداد کمباین‌های برداشت به ١۵٠ دستگاه افزایش خواهد یافت.

گفتنی است با تصویب شورای قیمت گذاری و تایید این مصوبه در جلسه هیات دولت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و اعلام گردید، ضمنا مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازاء هر کیلوگرم؛ به مبلغ مذکور اضافه خواهد شد. شایان ذکر است پیش از این نرخ خرید تضمینی گندم ۷۵۰۰ تومان به ازاء هر کیلوگرم بوده است.

اولین خوشه‌های گندم کشور در سال ۱۴۰۱ برداشت شد

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۰۴۰۱۵۷۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین