پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
رضایی فر گفت: جهت افزایش انطباق آموزش‌های تخصصی با نیاز بازار کار و ارتقای مهارت‌های تخصصی و اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان، توافق‌نامه‌ای به منظور اجرایی سازی «برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار» بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد گردید.
شعار سال: امید رضایی فر مدیر کل پشتیبانی و نوآوری وزارت عتف گفت: با توجه به این که بخش بزرگی از جمعیت بیکار کشور دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند می‌توان گفت در کشور به لحاظ نیروی انسانی، پتانسیل بالایی در بخش دانش‌بنیان دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی منجر به توسعه اقتصادی پایدار خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز در پیام نوروزی، شعار سال ۱۴۰۱ را بر مبنای اهمیت تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» عنوان نمودند. از حیث اهمیت این موضوع، جهت افزایش انطباق آموزش‌های تخصصی با نیاز بازار کار و ارتقای مهارت‌های تخصصی و اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان، توافق‌نامه‌ای به منظور اجرایی سازی «برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار» بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد گردید.

رضایی فر افزود: در این راستا و در جهت تحقق شعار سال، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌هایی را در پنج محور اصلی تقویت کارآفرینی دانش بنیان، ترویج ملی کارآفرینی، توسعه زنجیره اشتغال بین‌المللی، ترویج و فرهنگ‌سازی مالکیت فکری و ارتقای بستر نرم‌افزاری و سامانه‌ها پیشنهاد نموده است که در صورت اجرایی شدن در کنار تقویت و ارتقای تولید دانش‌بنیان، سالانه بیش از چندصدهزار نفر از شغل پایدار برخوردار شده و زمینه مهارت‌آموزی و بکارگیری هدفمند دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی و نوآوری وزارت عتف گفت: شایان ذکر است که ذیل این برنامه‌ها، اقدامات متناسبی جهت بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور توسط دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری پیشنهاد شده است که از جمله آنها می‌توان به توسعه پارک‌های علم و فناوری با مشارکت جامعه علمی و دانشگاه‌ها، ایجاد مدرسه کارآفرینی و مدرسه اشتغال با تکیه بر پتانسیل بومی مناطق مختلف کشور و اجرای طرح‌های دستیار فناوری و فن‌آموزی جهت ارتقای مهارت‌های تخصصی و به‌کارگیری هدفمند دانش‌آموختگان اشاره نمود.

وی گفت: علاوه بر این جهت تقویت دیپلماسی علم و فناوری، تمرکز ویژه‌ای نیز بر ایجاد و توسعه پارک‌های بین‌المللی، پارک‌های مرزی و کارگزاری‌های صادرات و تجاری‌سازی صورت گرفته‌است. سایر اقدامات نیز از جمله ایجاد سامانه نظام ایده‌ها و نیازها، علاوه بر رصد فرصت‌های فناورانه در تسهیل روند جذب دانش آموختگان کارگشا خواهد بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۱۱۶۳۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین