پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه در گیلان به هیچ عنوان مدیریت شهری وجود ندارد از نحوه هزینه کرد اعتبارات مدیریت پسماند به شدت انتقاد کرد و گفت: با سیاسی‌کاری‌ها هیچ وقت شهرما و استانمان رشد نمی‌کند.
شعار سال: حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» شامگاه پنج‌شنبه چهارم فروردین در نشستی با حضور فرماندار شهرستان رودسر، جمعی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: برای رفع مشکلات هر منطقه ابتدا باید کمبود‌ها و مشکلات اولویت‌بندی شوند و سپس پیگیری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق ارتباطات دهیاران و اعضای شورا‌ها با نمایندگان مجلس و پیگیری امورات مردم عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بخش مرکزی را بازدید کردیم و این بخش جزو محروم‌ترین مناطق محسوب می‌شود و ضعف بزرگش هم‌ عدم برقراری ارتباط با نماینده است.

صفری ملک میان با بیان اینکه معادل ۴۰ میلیارد تومان اقدامات بسیار خوبی در شهرستان‌های رودسر و املش در بخش توزیع برق انجام شد اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱ هم در نظر داریم بیش از ۷۰ میلیارد تومان را در همین راستا جذب کنیم همچنین پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی بخش مرکزی را هم با جدیت در اولویت کار‌ها قرار دادیم.

وی با اذعان به اینکه در طی سال‌های ۹۶.۹۷ و ۹۸ مجموعه اعتبارات بنیاد مسکن دو شهرستان رودسر و املش زیر ۱۲ میلیارد تومان بود اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی که داشتیم توانستیم این اعتبارات را به ۲۴ میلیارد تومان برسانیم که حدود ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن جذب شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اعتبارات امسال بنیاد مسکن دو شهرستان را ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه با این اعتبار آسفالت بیشتری در مناطق انجام خواهد شد افزود: طرح قیر رایگان دولت قابلیت اجرا ندارد و اعتقاد داریم به دلیل مشکلات موجود و توان پائین دهیاری‌ها باید کار‌های این حوزه به گونه‌ای دیگر پیگیری شود.

صفری ملک میان از حل بخشی از مشکلات مخابرات مناطق بخش مرکزی شهرستان رودسر در سال جاری خبر داد و یادآور شد: یکی از ضعیف‌ترین سازمان‌ها در کشور سازمان مخابرات است که کاملا به گل نشسته و ورشکست شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم وضعیت خوبی در حوزه بودجه و اعتبار، ماشین آلات و نیرو ندارد.

وی از سرقت ۶۰۰ کیلومتر کابل مخابرات در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه شرکت مخابرات استان تنها موفق به جبران و ترمیم ۳۰۰ کیلومتر از خطوط شد افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک، جاده کمربندی رودسر تا لشکاجان نیاز به تعریض دارد و باید نقاط حادثه‌خیز آن برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اذعان کرد: وضعیت مالی و اعتباری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار بغرنج است و حتی وقتی تقاضای انجام ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت را از این دستگاه داریم با عجز و ناتوانی آن در انجام کار مواجه می‌شویم.

صفری ملک میان با بیان اینکه در تمام این سال‌ها دولت‌های مختلف برای حل معضل زباله اعتبارات زیادی اختصاص دادند افزود: بنده در جمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس تنها پنج دقیقه با آقای نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور صحبت کردم و همین امر باعث شد بیشترین اعتبارات فقط برای حوزه پسماند استان‌های شمالی گیلان و مازندران اختصاص یافت و معلوم نیست این اعتبارات کجا رفت.

وی ادامه داد: در محضر رئیس جمهور هم عرض کردم بزرگترین مافیا برای زباله‌ها خود استانداری‌ها هستند و مشخص نیست معاونت‌های آن‌ها با اعتباراتی که برای مدیریت پسماند اختصاص یافته بود چه کردند از طرفی وعده وزیر کشور برای تشکیل کارگروه پسماند هم تاکنون محقق نشده و هیچ کاری در این زمینه انجام نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه معضل زباله به یک لکه ننگی تبدیل شده است تصریح کرد: با اینکه گیلان دارای مواهب طبیعی و خدادادی بسیار ارزشمند و نایابی است، اما می‌بینیم که مدیریت شهری اصلا در گیلان وجود ندارد و با سیاسی‌کاری‌ها هیچ وقت شهرما و استانمان رشد نمی‌کند.

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه وی تعهدش را قربانی بازی‌های سیاسی چند نفر، گروه و جریان خاصی نمی‌کند یادآور شد: جان و آبروی ما برای حفظ انقلاب و خدمت به مردم است و، چون انقلاب به ما عزت و حیثیت داد باید همه توان خود را برای آن صرف و به مردم خدمت کنیم.

وی ارتقاء شاخص‌های دو شهرستان رودسر و املش را در بخش‌های مختلف هدف خود ذکر نمود و خاطرنشان کرد: جذب هشت پزشک متخصص برای بیمارستان شهرستان، تجهیز آن به ۴۰ کولر و دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و اکسیژن‌ساز، بهره‌برداری از درمانگاه، ایجاد خانه‌های بهداشت تنها بخشی از اقداماتی است که انجام دادیم و برای رفع کمبود‌ها از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم.

در این نشست که در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لشکاجان علیا بخش مرکزی برگزار شد، نظام دوست بخشدار مرکزی رودسر، خلقی معاون عمرانی و امور برنامه‌ریزی فرمانداری و جمعی از روسای ادارات شهرستان رودسر نیز حضور داشتند.

در این نشست مسائل و مشکلات مربوط به روستا‌ها در حوزه‌های برق، مخابرات، آب شرب و زراعی، کشاورزی و عمران روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در پایان این نشست مقرر گردید که در شش ماه آینده نشستی مجدد به جهت پیگیری اقدامات انجام شده برای این روستا‌ها برگزار شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۷۶۵۱، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین