پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
مشاور رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در خصوص ساخت پالایشگاه نفت در مریوان با رئیس سازمان گفتگو کرده است، گفت: خانم معصومه ابتکار و سازمان محیط زیست تأکید کردند تا کنون ارزیابی زیست محیطی احداث پالایشگاه مریوان انجام نشده است.

شعار سال: اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ساخت پالایشگاه نفت در دشت بیلو مریوان با اشاره به اینکه ساخت این پالایشگاه در کنار دریاچه زریوار مضر است، افزود: معمولا در ابتدای این گونه اقدامات و کارها ارزیابی زیست محیطی انجام می شود ولی به طور کلی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها برای محیط زیست مضر هستند. اگر چنانچه در کنار دریاچه اقدام به ساخت پالایشگاه بکنند اقدام درستی نیست و عجیب این است که چطور اداره محیط زیست مریوان این موضوع را تأیید و اداره کل محیط زیست استان کردستان مجوز آن را تأیید کرده است.

کهرم با اشاره به اینکه نگران ساخت پالایشگاه نفت در مریوان است، با تأیید اینکه در صورت لحاظ کردن همه موارد و ملاحظات زیست محیطی در ساخت این پالایشگاه در کنار دریاچه با توجه به کوچک بودن حوزه آبریز و آبخیز آن چهره این منطقه زشت خواهد کرد .

مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه این موضوع را از سوی خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پیگیری خواهد کرد، گفت: در پیگیری انجام شده رئیس سازمان محیط زیست و مدیر کل محیط زیست استان کردستان تأکید کردند مجوز احداث پالایشگاه نفت در دشت بیلو مریوان تا کنون صادر نشده است.

وی افزود: رئیس سازمان و مدیر کل استان کردستان اعلام کردند که هنوز ارزیابی های زیست محیطی ساخت این پالایشگاه انجام نشده است .

مشاور محیط زیست سازمان محیط زیست، گفت: اطلاع رسانی و اعلام احداث پالایشگاه در مریوان زمینه سازی برای ساخت آن است اما سازمان محیط زیست به مریوان و دریاچه زریوار حساس هستند و تا کنون اجازه این کار را نداده اند.

عبدالمحمد زاهدی بعدازظهر روز سه شنبه در حاشیه همایش گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مریوان، گفت: سازمان محیط زیست مجوز ساخت مینی پالایشگاه نفت را در مریوان صادر کرده است و زمین مورد نیاز این پالایشگاه نیز در دشت بیلو واگذار شده است.

در حالی استاندار کردستان صراحتا در جمع خبرنگاران از صدور مجوز سازمان محیط زیست در خصوص احداث پالایشگاه نفت سخن گفت که مشاور رئیس سازمان محیط زیست به نقل از خانم معصوم ابتکار از انجام نشدن ارزیابی های زیست محیطی احداث این پالایشگاه نفت خبر می دهد.

مردم مریوان با احداث و ساخت پالایشگاه در این شهرستان مخالف نیستند اما با ساخت این پالایشگاه در "دشت بیلو" در حالی که میزان مضر بودن و مقدار آلایندگی آن برای دریاچه مشخص نشده است مخالف هستند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری زریوار، تاریخ انتشار: 1 آذر 1395، کد مطلب: -:www. zariwarkhabar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین