پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
به گفته احمد شریفان این اتحادیه زمانی می‌تواند برای برخورد با گران فروشان کاغذ اقدام کند که هماهنگی لازم با سایر نهاد‌ها ازجمله سازمان تعزیرات وجود داشته باشد.
شعار سال: احمد شریفان، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با اشاره به گرانی‌های ۱۰ روز اخیر بازار کاغذ، گفت: این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیهی ندارد؛ زیرا در فاصله ۱۵ اسفند۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری، کالای جدیدی به کشور وارد نشده است، اما تجار نسبت به افزایش قیمت کالا‌های خود اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی رصدی که از بازار داشتیم طی ۱۰ روز گذشته بازار کاغذ چاپ و تحریر با افزایش ۱۲ درصدی قیمت روبه رو شد و این موضوع موجب رکود و لجام گسیختگی در میان خریداران و فروشندگان این کالا شد.

شریفان با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع بعضی از تجار واردکننده کاغذ دچار زیاده‌خواهی می‌شوند، عنوان کرد: چندین بار در این زمینه به آن‌ها گله کردیم که در بازه‌های زمانی که جنس جدیدی وارد نشده است، نباید قیمت‌ها بالا برود، اما متاسفانه دلایلی می‌آورند که قابل قبول نیست.

گران فروشان کاغذ و لزوم دخالت تعزیرات
 
بسته بودن دست اتحادیه در برخورد با گران فروشان کاغذ
وی درباره ورود اتحادیه کاغذ و مقوا به بحث گران فروشان کاغذ از سوی صنف نیز توضیح داد: به عنوان اتحادیه نمی‌توانیم به مساله گران فروشان کاغذ ورود پیدا کنیم، زمانی می‌توانیم اقدام کنیم که هماهنگی لازم با سایر نهاد‌ها نیز وجود داشته باشد، اما الان دست ما بسته است.

شریفان یادآور شد: تا زمانی که بین ارگان‌های مختلف ازجمله سازمان تعزیرات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت، سازمان بازرسی و نظارت، یک هماهنگی، وجود نداشته باشد نمی‌توان اقدام عملی خاصی درخصوص گران فروشان کاغذ انجام داد.

گران فروشان کاغذبه گفته وی، بهتر است سازمان تعزیرات برای ورود به این مساله ابتدا با اتحادیه صنفی جلسه برگزار کند و در هماهنگی با تشکل صنفی، قیمت بازار را در دست بگیرد و بر روند افزایش آن کنترل داشته باشد.

شریفان همچنین با بیان این که حذف ارز دولتی از کالا‌ها شوک و آسیب زیادی به کسبه و مردم وارد می‌کند، خواستار توجه و برنامه‌ریزی جدی دولت برای اجرای این طرح شد.

گران فروشان کاغذ و لزوم دخالت تعزیرات

گفتنی است؛ روز پنج شنبه در بازار تهران هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ چینی به قیمت ۸۱۵ هزار تومان، هر بند کاغذ ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ چینی به قیمت ۶۱۵ هزار تومان و هر بند کاغذ ۸۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ اندونزی به قیمت یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 
گران فروشان کاغذ و لزوم دخالت تعزیرات
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری چاپ و نشر آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۳۵۰۸۵، www.chaponashronline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین