پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
هشدار محسنی اژه‌ای درباره سهل انگاری‌های مردم و ایجاد پرونده‌های کثیرالشاکی، هشداری درست است. اما نباید فراموش کرد که بعضی از افراد مریض، برای جلب توجه بازپرس و قاضی، پرونده‌ها را بشکلی عامدانه کثیرالشاکی می‌کنند. آقای اژه‌ای، در رسانه نمونه‌های زیادی از این نوع پرونده‌ها وجود دارد. مثلا شرکت سو استفاده کننده و رانت خوار از رسانه شکایت می‌کند، مدیرعامل شکایت می‌کند، اعضای هیات مدیره شکایت می‌کنند و.. بازرس کم تجربه دستگاه قضا هم، این نوع پرونده‌ها را به حساب کثیرالشاکی می‌گذارد.
شعار سال: همزمان با لیالی پرفیض قدر، ملاقات مردمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی بویژه خانواده‌های زندانیان برگزار شد.

محسنی اژه‌ای، با اشاره به مقوله کلاهبرداری از افراد که درصد قابل توجهی از پرونده‌های کثیرالشاکی را به خود اختصاص داده و در جریان ملاقات‌های مردمی از جانب مراجعه‌کنندگان به دفعات تکرار می‌شود و امروز نیز سه مراجعه‌کننده در باب آن مسائلی را مطرح کردند، گفت: توصیه و تذکر جدی ما به مردم آن است که سرمایه و دارایی خود را بدون شناخت، حصول اطمینان از جواز و محل فعالیت و همچنین اخذ تضامین لازم و معتبر به افراد غیر نسپارند.

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه گفت: علی‌رغم تذکرات و هشدار‌هایی که داده می‌شود همچنان رویه اعتماد مردم به افراد سودجو و غیرمتخصص و سپردن اموال‌شان به آنها، بدون اخذ تضامین لازم و معتبر استمرار دارد.
تعداد بازدید : 5

با وجود ضرورت تشکر به حساسیت‌های رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص ممانعت از ایجاد پرونده‌های کثیر الشاکی، باید متذکر شد که هوشیاری دستگاه قضا درباره برخی از پرونده‌های کثیر الشاکی ساختگی هم ضرورت دارد.

در رسانه نمونه‌های زیادی از این نوع پرونده‌ها وجود دارد. مثلا شرکت سو استفاده کننده و رانت خوار از رسانه شکایت می‌کند، مدیرعامل شکایت می‌کند، اعضای هیات مدیره شکایت می‌کنند و.. بازرس کم تجربه دستگاه قضا هم، این نوع پرونده‌ها را به حساب کثیر الشاکی می‌گذارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین